یک مقام مسئول گفت: حدود ۱۵۰۰ کیلومتر طول جغرافیایی (شرقی-غربی) و همین حدود هم عرض جغرافیایی (شمالی-جنوبی) داریم پس تقریبا به ازای هر ۱۵۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی، می‌توانستیم یک کریدور فعال داشته‌باشیم.

به گزارش روابط عمومی راه آهن میعاد صالحی، صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی  گفت: یکی از عناصر مهم توسعه، حمل و نقل است که مهمترین شیوه آن، طبق بند ۲۴ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، حمل و نقل ریلی است. اما با وجود صراحت سیاست‌ها به اولویت داشتن حمل و نقل ریلی، به آن توجه مناسب نشده است

وی افزود: حوزه ریلی المان اقتدار انقلاب اسلامی است. ایران در موقعیت خاص جغرافیایی قرار دارد. هر گونه که محاسبه کنید بهترین مسیر ترانزیتی از ایران خواهد بود، اما چرا به این مهم دست نیافته ایم. باید اصلاحات مهمی صورت بگیرد. باید نفود فناوری در بخش‌های مختلف صنعت ریلی از جمله حوزه فرآیند‌ها شکل بگیرد.

مدیرعامل راه آهن یادآور شد: حدود ۱۵۰۰ کیلومتر طول جغرافیایی (شرقی-غربی) و همین حدود هم عرض جغرافیایی (شمالی-جنوبی) داریم پس تقریبا به ازای هر ۱۵۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی، می‌توانستیم یک کریدور فعال داشته‌باشیم. ما در حال حاضر ۱۵۰۰۰ کیلومتر خط داریم، اما متاسفانه هنوز ظرفیت کریدور‌های ما فعال نشده است. پس باید طرحی نو در اندازیم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار