افزایش موارد ابتلا به کرونا، مقامات ایتالیایی را وادار به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در شماری از این کشور کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه نیوزویک، بیست شهرک در یک استان شمالی ایتالیا در تلاش برای مهار نرخ رو به رشد ابتلا به کووید-۱۹ وارد قرنطینه شدند. این محدودیت‌ها به دلیل نرخ پایین افراد واکسینه شده در این استان شمالی ایتالیا گزارش شده است.

طبق محدودیت‌های جدید، اماکن تفریحی و رستوران‌ها باید بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر به طور کامل تعطیل شوند. رفت و آمد افراد بین ساعت ۸ شب تا ۵ صبح نیز ممنوع شده است. طبق این فرمان جدید، شهروندان موظفند هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک‌های FFP۲ استفاده کنند.

ایتالیا مانند سایر کشور‌های اروپای غربی شاهد افزایش نرخ ابتلا به کروناست. حدود ۱۰ هزار مورد جدید و ۱۰۰ مرگ و میر در روز در این کشور ثبت شده است.

دسترسی به موزه‌ها، غذاخوری‌های سرپوشیده و سینما فقط برای افرادی است که واکسینه شده یا به طور کامل بهبود یافته‌اند. افراد واکسینه نشده در حال حاضر می‌توانند با ارائه گذرنامه سبز و ارائه تست منفی به چنین مکان‌هایی دسترسی داشته باشند.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در سایر کشور‌های اروپایی نیز به چشم می‌خورد. سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که اروپا ممکن است تا اول مارس با ۷۰۰ هزار مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه شود. این سازمان گفت که مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته به ۴۲۰۰ نفر در روز افزایش یافت که این تعداد دو برابر میزان ثبت شده در پایان سپتامبر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار