داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا از افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سال ۲۰۲۱ حکایت دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری أمريكا (CDC) نشان می‌دهد که این کشور، امسال بیشتر از سال ۲۰۲۰ مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.

سال گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا ۳۸۵ هزار و ۳۴۳ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ را در این کشور ثبت کرد. عرضه واکسن تا حدودی اوضاع را بهبود بخشید. با این حال، کارشناسان معتقدند که عقب نشینی زودهنگام از اقدامات پیشگیرانه ممکن است بر افراد واکسینه نشده  تأثیر بگذارد.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، در حالی که بیش از یک ماه از سال ۲۰۲۱ باقی مانده است، تعداد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا در ۱۱ ماه گذشته از تعداد کل قربانیان سال ۲۰۲۰ پیشی گرفته است.

تاکنون بیش از ۱۹۶.۱ میلیون نفر (۵۹.۱ ٪ از کل جمعیت آمریکا) به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده اند. عرضه واکسن در دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد. برخی از کارشناسان اعلام کرده اند که باید حداقل ۷۰ درصد از جمعیت برای جلوگیری از انتشار ویروس واکسینه شوند.

جنیفر نوزو، اپیدمیولوژیست و محقق ارشد مرکز امنیت سلامت جانز هاپکینز، به نیویورک تایمز گفت که بسیاری از بخش‌های کشور واکسینه نشده‌اند، اما طوری رفتار می‌کنند که گویی کشور از همه‌گیری خارج شده است.

نوزو گفت: «ما شاهد وضعیت بسیار اسف باری هستیم. پوشش بالای واکسن وجود ندارد. در بیشتر نقاط بازگشت به رفتار‌های عادی و ماقبل کرونا دیده می‌شود که این امر، افراد را در معرض تماس با ویروس قرار می‌دهد. اگر هیچ گونه محافظتی انجام ندهیم، ویروسی خواهیم داشت که می‌تواند سریع‌تر حرکت کند و منجر به تداوم بیماری‌های جدی و مرگ‌ومیر شود.» کارشناسان آمریکایی هشدار داده اند که این گونه رفتار‌ها باعث می‌شود که این بیماری بسیار گسترش یابد و جهش پیدا کند.

تا این لحظه آمریکا همچنان با بیش از ۴۸ میلیون نفر، هند با بیش از ۳۴ میلیون نفر، برزیل با بیش از ۲۲ میلیون نفر و انگلیس و روسیه با بیش از ۹ میلیون نفر، ترکیه با بیش از ۸ میلیون نفر و فرانسه با بیش از ۷ میلیون نفر در صدر جدول بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

شمار مبتلایان به کرونا در جهان نیز به ۲۵۹ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۹۰۴ نفر، شمار جان باختگان به ۵ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۲۴۹ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۲۳۴ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش یافته و حال بیش از ۸۰ هزار بیمار وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
نیامده بهش جایزه نوبل دادند
مثل اوباما
حتما بخاطر همین ها بهش دادند
آخرین اخبار