مدیرعامل شرکت آب منطقەای آذربایجان غربی گفت: هم اکنون مخزن سد مهاباد به ۵۶ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کمتر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، یاسر رهبر دین مدیرعامل شرکت آب منطقەای آذربایجان غربی اظهار کرد: حجم دریاچە پشت سد مهاباد به ۵۶ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت بە مدت مشابە سال گذشتە ١٩ درصد کاهش داشتە و بە این دلیل تامین آب برای کشاورزان و مصارف صنعتی از ١٣٠ میلیون متر مکعب بە حدود ٨۵ میلیون متر مکعب کاهش یافتە است.

رهبردین با اشاره به رهاسازی حدود ۲.۵ میلیون متر مکعب آب در پاییز سال آبی جاری جهت احیای تالاب کانی برازان افزود: در صورت بارش‌های مناسب در ماه‌های آتی و ورودی‌های خوب به مخزن سد مهاباد در سال آبی جاری همچنان برای تالاب کانی برازان و هم برای احیای تالاب قوپی باباعلی رهاسازی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص تخصیص آب برای بخش صنعت گفت: در راستای حمایت از صنایع و اشتغال زایی طی دو سال گذشته ۲۴۰ مجوز برای بخش صنعت تخصیص داده شده که این امر منجر به اشتغال پایدار مردم منطقه خواهد شد.

وی اذعان کرد: در خصوص اختصاص آب به بخش صنعت شهرستان تمامی درخواست‌ها منجر به دریافت مجوز می‌شود و برای هر صنعتی سریعا تامین آب صورت می‌گیرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.