بوریس جانسون و امانوئل ماکرون توافق کردند مانع عبور پناهجویان از طریق کانال مانش شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: بوریس جانسون و امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی از طریق کانال مانش به توافق رسیده اند.

تماس تلفنی میان رهبران دو کشور پس از آن انجام گرفت که روز گذشته یک قایق مهاجران غیرقانونی در تنگه دوور در کانال مانش و در نزدیکی سواحل فرانسه غرق شد و دست کم ۳۱ نفر از سرنشینان آن غرق شدند.

دفتر نخست وزیری انگلیس پس از این حادثه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بوریس جانسون بعد از حادثه برای قایق مهاجران در کانال مانش با رییس جمهور فرانسه گفتگو کرد. آن‌ها در مورد لزوم اقدام فوری برای ممانعت از ورود مهاجران به این کانال به توافق رسیدند.

مقامات دو کشور فرانسه و انگلیس بر لزوم همکاری بلژیک، هلند و سایر کشور‌های اتحادیه اروپا در زمینه مقابله با بحران پناهجویان تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات دو کشور انگلیس و فرانسه بر تقویت همکاری‌های همه جانبه برای کنترل ورود مهاجران و مبارزه با باند‌های جنایتکار پشت پرده تاکید کردند.

این در حالی است که تنش میان انگلیس و فرانسه در ماه‌های اخیر به دلیل پروتکل ایرلند شمالی و حقوق ماهیگیری در مناطق دریایی مورد اختلاف افزایش یافته است. پروتکل ایرلند شمالی که در اکتبر سال ۲۰۲۰ به امضای نخست‌وزیر انگلیس ‏رسید، بخشی از توافق‌نامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت ‏است که بر اساس آن لندن به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه ‏اروپا خارج شد. ‏

همچنین ماه گذشته درگیری بین دو کشور اروپایی به دلیل اعطای مجوز ماهیگیری از سوی انگلیس بالا گرفت؛ تا جایی که فرانسه یکی از کشتی‌های انگلیس را توقیف و به ناخدای آن اعلام کرد که در دادگاه حاضر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار