دولت فرانسه تصمیم اخیر انگلیس برای امتناع از ورود قایق مهاجران به سواحل این کشور را نقض قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت انگلیس برنامه‌ای تصویب کرد که به موجب آن از پذیرش قایق‌های مهاجران غیرقانونی که از فرانسه به سواحل این کشور وارد شود، ممانعت خواهد کرد.

این مسئله چالش فرانسه بر سر مواجه با افرادی را افزایش خواهد داد که جان خود را به خطر می اندازند تا غیرقانونی مهاجرت کنند. سال جاری صد‌ها قایق از مهاجران غیرقانونی قصد ورود به انگلیس را داشتند، این اتفاق هر سال تابستان بیشتر از هر زمان دیگری گزارش می‌شود، اما اکنون بالاترین میزان آن اعلام شده است.

یک مقام دولت انگلیس که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: «به مقامات مرزی خود آموزش خواهیم داد تا قایق مهاجران را از سواحل انگلیس دور کنند. اما تکنیک‌های جدید را تنها در زمان نیاز مبرم به آن به کار خواهند گرفت.»

«پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس، به «جرالد دارمانین» همتای فرانسوی، خود در این باره اعلام کرد: «مقابله با مهاجران غیرقانونی که از فرانسه می‌آیند اولویت اول من است.».

در مقابل، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد دارمانین در واکنش به این مسئله گفت: «خروج یک‌جانبه انگلیس از توافق با فرانسه در ارتباط با مهاجران غیرقانونی در کانال انگلیس، غیرقابل قبول و نقض قوانین بین‌المللی است.»

این دو مقام روز چهارشنبه با یکدیگر ملاقات کردند و انگلیس فرانسه را متهم به قصور در مقابله با مهاجران غیرقانونی می‌داند. امروز اغلب منابع خبری متعلق به انگلیسی اعلام کردند در راستای مذاکرات ملاقات روز گذشته پریتی پاتل دستور توقف تمامی قایق‌های مهاجران را داده است.

دارمانین، اما در واکنش به این مسئله گفت: «روابط دوستانه میان دو کشور نباید قربانی چنین مسائلی شود.»

پیشتر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، گفته بود: «دولت انگلیس از تمام قدرت خود استفاده می‌کند تا مقابل مهاجران غیرقانونیِ دریایی ایستادگی کند.»

تاکنون در سال جاری میلادی مهاجرت غیرقانونی ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از فرانسه به انگلیس گزارش شده است و آخرین بار روز دوشنبه هفته جاری یک قایق حامل ۷۸۵ نفر وارد انگلیس شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار