معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از روندافزایشی بیماران کرونا مثبت در خراسان جنوبی در سطح بیمارستان های استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : بررسی ها نشان می دهد که در مقایسه با  کل کشور روند بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان و آمار فوت ناشی از این بیماری در برخی از شهرستان های خراسان جنوبی افزایشی است.

او با اشاره به اینکه  در اکثر استان های کشور روند فوتی ها و بیماران کرونا مثبت بستری در سطح بیمارستان ها کاهشی یا ثابت است  افزود: اما در شهرهای قرمز رنگ استان نیز روند بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان ها افرایشی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در شهرهایی که برداشت محصولات کشاورزی مانند زرشک و انار ادامه دارد ، دورهمی ها و تجمعات باعث افزایش و انتقال بیماری کرونا می شود.

او ادامه داد: همچنین قرار گرفتن استان در مسیر ارتباطی با خراسان رضوی باعث افزایشی بیماری کرونا می شود.

مهدی زاده بیان کرد: حدود ۷۰ درصد موارد انتقال بیماری کرونا در خانواده و دورهمی ها اتفاق می افتد که در بعضی از شهرستان ها بیشتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بررسی روند بیماری کرونا در برخی از شهرستان های نارنجی رنگ خراسان جنوبی نشان می دهد که اگر طی دو روز آینده تعداد بیماران کرونا مثبت بستری در این شهرستان ها کاهش پیدا نکند از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر رنگ پیدا می کنند.

انتهای پیام / ط ا

 

برچسب ها: کرونا ویروس ، کووید-19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار