رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن هراسی و عادی انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: هم اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، لردگان و فارسان نارنجی و وضعیت شهرستان‌های اردل، سامان، کیار، کوهرنگ، بن و خانمیرزا زرد است.

او افزود: در حال حاضر انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شروع موج ششم بیماری کرونا و تهدید جدی سلامت و جان خود و عزیزمان را در پی خواهد داشت.

او ادامه داد: وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن هراسی و عادی انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود.

شیرانی گفت: با توجه به سردی هوا، داشتن تهویه مناسب در فضا‌ها و منازل از ضروریات است.

او افزود: روند شیوع بیماری کرونا در این استان با ثبات و رو به نزول است و طی هفته گذشته این روند نسبت به هفته ماقبل آن حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.

شیرانی اضافه کرد: با توجه به تداوم روند نزولی موارد مثبت مبتلا به کرونا از ابتدای هفته، به نظر می‌رسد، طی روز‌های آتی وضعیت رنگ بندی شهرستان‌ها به لحاظ شیوع بیماری کرونا تغییر پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار