معاون سازمان اداری و استخدامی کشور مطرح کرد؛

نزول ۳ پله ای ایران در شاخص بین المللی دولت الکترونیک

رفیع زاده گفت: در دو سال اخیر رتبه بین‌المللی کشور در شاخص تحقق دولت الکترونیک سه پله کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رفیع زاده معاون سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: رتبه ایران در شاخص بین المللی  تحقق دولت الکترونیک از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ رو به بهبود بود، ولی در دو سال اخیر رتبه بین‌المللی ما سه رتبه کاهش یافته است و اکنون ۸۰ درصد دستگاه ها وضعیت نامناسبی در این بخش دارند.

رفیع زاده در خصوص دلایل اجرایی نشدن دولت الکترونیک در کشور توضیح داد: چند عامل برای تحقق دولت الکترونیک لازم است که نبود هر کدام از آنها مانع از اجرای کار می شود.

او در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر تصریح کرد: نکته اول این است که تبادل داده های بین سامانه های موجود در دستگاه ها باید صورت گیرد و تعامل و استعلام های بین دستگاهی به وجود آید. تا زمانی که اطلاعات وصل به دستگاه ها نشود، دولت الکترونیک محقق نخواهد شد. در حال حاضر سامانه ها به صورت جزیره ای مورد استفاده قرار می گیرند.

رفیع زاده گفت: عامل بعدی خواسته خود مدیران دولتی است. تا مدیران دغدغه تحول نداشته باشند دولت الکترونیک اجرایی نمی شود. سومین عامل هم اجرای قوانین و مقررات موجود است و مدیران دستگاه ها باید کمک کنند بخشنامه ها اجرایی شوند.

او تاکید کرد: عامل بعدی در تحقق دولت الکترونیک بحث اصلاح فرایندهایی است که می خواهیم الکترونیکی کنیم.

این مقام مسئول همچنین گفت: قبل از اجرای دولت الکترونیک باید امضا‌های متعدد و فرایند‌های زائد یا نامناسب را حذف و اصلاح کنیم.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی بیان کرد: دولت اکترونیک زمانی محقق می شود که شهروند با مراجعه به وبسایت یا پلتفرم های مربوط به یک دستگاه بتواند به راحتی با استفاده از سرویس های اینترنتی خدمات در یافت کند و اگر اینگونه نباشد دولت الکترونیک اتفاق نیفتاده است.

در ادامه محمدیان کارشناس دولت الکترونیک نیز با اشاره به این که ما جزو ۵۰ کشور موفق در زمینه دولت الکترونیک هستیم گفت: باید از ظرفیت خوب قانون مشارکت بخش خصوصی و پلتفرم محوری و نقش دولت به عنوان تسهیل گر در راستای تحقق دولت الکترونیک بهره گرفت.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار