افشارچی گفت: نرم افزار یا سیستمی که در آن وضعیت اقلام ضروری مردم به صورت آنلاین قابل مشاهده باشد باید در اسرع وقت تهیه شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، افشارچی استاندار زنجان عصر دیروز سه شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان زنجان گفت: باید از ظرفیت مردمی در کنترل بازار استفاده شود.

او با بیان اینکه قالب متفاوتی باید برای رصد دقیق بازار به کار گرفته شود، افزود: نظارت مدیران بر بازار و وضعیت اقلام و کالا‌های اساسی شدت بگیرد.

استاندار زنجان بابیان اینکه از ۱۰۰ قلم کالای مصرفی و اساسی مردم ۵۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی و ۵۰ مورد دیگر مربوط به بخش صنعت است، گفت: دستگاه‌های متولی موظفند که با حضور میدانی در بازار و احصای قیمت کالای مشخص و مدنظر در نقاط مختلف  آن را در سامانه تعیین شده ثبت کنند.

افشارچی ادامه داد: در مدت یک هفته و هر روز قیمت ۱۵ کالای مشخص توسط بازرسان از نقاط مختلف شهر احصاء و در سامانه مربوط درج و هفته‌های بعدی نیز این روال تکرار شود تا وضعیت نوسان قیمت‌ها ثبت و ضبط شود تا مردم با خیال راحت خرید کنند.

او بابیان اینکه انجام منظم و سیستماتیک این کار از سوی بازرسان موجب می‌شود تا مسئولان به صورت آنلاین قیمت‌های بازار را رصد کرده و در جریان وضعیت نوسان قیمت‌ها باشند، گفت: این نوع خدمت موجب می‌شود تا بازار کنترل شده و مردم بدانند که مسئولان به بازار و وضعیت قیمت‌ها توجه دارند.

استاندار زنجان افزود: طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دولت در ۳ ماه گذشته خلق پول انجام نداده و تورم نقطه به نقطه نیز طی ۲ ماه گذشته کاهشی بوده که این اتفاق مبارکی است و این مسأله باید در استان زنجان نیز نمایان شود.

افشارچی بااشاره به اینکه نرم افزار یا سیستمی که در آن وضعیت اجناس ضروری و مصرفی مردم به صورت آنلاین قابل مشاهده باشد باید در اسرع وقت تهیه شود، ادامه داد: دستگاه‌های متولی امر باید مستمر در امر نظارت بازار مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.