سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت وزارت نیرو باید برنامه‌های اجرایی خود را تدوین کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه بررسی طرح جامع انرژی (آب و برق) گفت:برنامه های اجرایی با ارایه راهکار و پیشنهادهای سازنده به عنوان پیشران کوتاه مدت و میان مدت برای افق معین تدوین و در اختیار استانداری قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه برنامه های بلند مدت در قالب برنامه های راهبردی ارایه شود تصریح کرد: در این برنامه ها باید آخرین وضعیت مسایل برق از قبیل پست های موجود و مورد نیاز ، میزان آب موجود و نحوه انتقال، سدها و پایاب ها،  فاضلاب و تصفیه خانه های احداث شده ودر حال اجرا بررسی و نسبت به منابع اعتباری آن پیشنهادها و راهکارها ارایه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: شرکت برق منطقه ای آذربایجان و شرکت توزیع نیروی برق اردبیل باید میزان نیاز برق مصرفی استان و پست های موجود را  تعیین تکلیف کرده و با مکان یابی مناسب جهت ایجاد پست های جدید نیز برنامه جدی داشته باشند و با افق حداقل ۱۵ ساله طرح های خود را تدوین و ترسیم کنند.

او ادامه داد: شرکت های توزیع نیروی برق، آب منطقه ای و آب و فاضلاب با بررسی مشکلات و احصای ضرورت های خود بصورت کارشناسی شده باید هر چه سریعتر طرح های خود را تدوین و برای ترسیم نقشه راه و در جلسه با وزیر نیرو تحویل دهند.

میر جعفریان با تاکید بر اینکه پتانسیل انرژی های تجدید پذیر در استان به تفکیک شهرستان ها احصا شود گفت: با این آمار دقیق از ظرفیت هر شهرستان بصورت متمرکز و پراکنده با راندمان مناسب می توان شرایط بحران را مدیریت کرد.

او افزود: سالانه ۲۴ میلیون متر مکعب آب قابل استفاده در شهر و روستاها به دلیل فرسوده بودن شبکه هدر می رود باید در این راستا نیز مطالعه دقیق انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل از دیدار قریب الوقوع استاندار با وزیر نیرو خبر داد و بیان کرد: مسایل و مشکلات شرکت های تحت مدیریت وزارت نیرو بصورت دقیق با برش شهرستانی تدوین و در این جلسه تحویل وزیر خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.