نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: هر چه عمل و التزام انسان به معارف اسلامی بیشتر باشد بسیجی‌تر است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام والمسلمین محامی  نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش اساتید، روحانیون بسیجی، ائمه جمعه و جماعات به مناسبت روز قشر بسیج طلاب و روحانیون اظهارداشت: بسیج قبل از اینکه یک سازمان باشد یک فرهنگ بوده آن هم فرهنگی که برگرفته از معارف اسلامی، آیات قرآنی و احادیث نورانی است.

وی افزود: بسیج فرهنگی است که در طول تاریخ اسلام در جمع‌های کوچک نمود پیدا کرده و نمونه‌ای از آن در حوزه‌های علمیه بود که اهالی حوزه‌های علمیه چه استاد و چه شاگرد در طول تاریخ اسلام با همان فرهنگ و تفکر بسیجی زندگی کرده‌اند.
نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اصحاب حوزه‌های علمیه با اخلاص، ایثار، شجاعت، شهامت، تلاش شبانه‌روزی، پیوند با خدا و با تحمل همه سختی‌ها، فشارها، ظلم و جور و همه محدودیت‌ها به مادیات پشت پا زدند و با خلوص نیت وارد این عرصه شده و توانستند توفیقات فراوانی را کسب کرده و خدمات فراوانی به جامعه ارائه دهند.

وی ادامه داد: خروجی حوزه‌های علمیه برگرفته از فرهنگ بسیج بود و علمای بزرگ، مدرسین، نویسندگان، کتاب‌ها و مبلغان توانا از خروجی‌های حوزه‌های علمیه هستند و همه این‌ها برگرفته از فرهنگ بسیجی است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی   با اشاره به بیان همسر پیامبر اکرم (ص) که اخلاق ایشان را قرآنی توصیف کردند اظهارداشت: همان گونه که پیامبر اکرم (ص) تجسم قرآن و به تعبیری قرآن ناطق بوده روحیه بسیجی نیز دربردارنده مجموعه‌ای از معارف الهی است و اگر کسی ملتزم به این معارف اسلام و عامل به دستورات اسلامی باشد بسیجی است.

وی ادامه داد: هر چه عمل و التزام انسان به این معارف بیشتر باشد بسیجی‌تر است اگر چه نام او در هیچ دفتر سازمانی ثبت نشده باشد و هر کس از این معیار‌ها فاصله بگیرد از بسیج فاصله گرفته اگر چه اسمش در دفاتر سازمانی ثبت شده باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) خود از محصول‌های ارزشمند حوزه‌های علمیه است که توانست این فرهنگ محدود در مجامع کوچک ایمانی را فراگیر و در جامعه اسلامی ایران گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) قبل از تشکیل سازمان بسیج و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحول فرهنگی را در مردم ایجاد کرد و مردمی که در ابتدا از طاغوت ترس داشتند در ادامه مقابل گلوله سینه سپر کردند و این فرهنگ ریشه در اسلام دارد.

وی با بیان اینکه هنرامام خمینی (ره) گسترش این فرهنگ در ایران و نیز خارج جامعه اسلامی است که جبهه مقاومت نیز با همین فرهنگ تشکیل شد تصریح کرد: گذشتگان ما با افتخار این مسیر را دنبال کردند و امروز ما حوزویان و بسیجیان میراث دار این افتخارات هستیم و باید تلاش کنیم تا همان ایثار، ولایتمداری، تلاش شبانه‌روزی، ازخودگذشتگی، رسالت‌مداری و همه کمالات را در خود ایجاد و بر اساس آن عمل کرده و این میراث گرانقدر را حفظ، تقویت و به نسل آینده منتقل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی  خاطرنشان کرد: اگر گذشتگان ما احساس تکلیف کردند و در عرصه‌های مختلف در خط مقدم حضور یافتند ما نیز باید احساس تکلیف کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار