سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اخذ مجوز برقراری پرواز کرمانشاه به اصفهان خبرداد و گفت : در حال پیگیری برای برقراری پرواز کرمانشاه به رامسر یا یکی از شهر‌های استان مازندران هم هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به دستور العمل هیات وزیران مبنی بر باز شدن دوباره پای گردشگران خارجی به کشورمان، گفت : در این راستا، مقرر شد تمهیداتی برای ورود بیشتر گردشگران خارجی به ایران از طریق ایجاد تعاملات با کشور‌های مختلف بویژه کشور‌های همسایه انجام گیرد.

او یکی از این برنامه‌ها را برگزاری فم تور‌هایی برای آشناسازی فعالین گردشگری دیگر کشور‌ها با جاذبه‌های گردشگری کشورمان اعلام کرد و گفت : طبق برنامه چهار استان منطقه غرب کشور که با کشور عراق مرز مشترک دارند، یعنی کرمانشاه، کردستان، ایلام و خوزستان به همراه خراسان رضوی به دلیل حجم بالای زائرین از این کشور، فم تور‌هایی را برای جذب گردشگر از کشور عراق خواهند داشت.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه ادامه داد: براین اساس، برنامه بازدید دفاتر گردشگری عراقی از جاذبه‌های گردشگری این استان‌ها در قالب فم تور طی روز‌های گذشته انجام گرفته و مقرر شده تا طی روز‌های آینده در این خصوص نشست استان‌های غرب کشور به همراه خراسان رضوی با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی به میزبانی مشهد برگزار شود.

او با استقبال از افزایش تعاملات گردشگری بین کرمانشاه و کشور عراق، افزود: به منظور بالا بردن این تعاملات در آینده به عراق هم سفری خواهیم داشت و با فعالین گردشگری این کشور دیدار می‌کنیم.

گوهری با تاکید بر لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای ورود بیشتر گردشگران عراقی به کرمانشاه، گفت: بحث زیرساخت‌ها از جمله راه‌های ارتباطی همچون جاده ای، هوایی و ریلی می‌تواند در جذب گردشگران خارجی موثر باشد.

او ادامه داد: طبق امکان سنجی و بررسی کارشناسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که تعداد پرواز‌های کرمانشاه به برخی از شهر‌ها و استان‌ها کم است، درحالی که گردشگران عراقی زیادی به سمت آن‌ها می‌روند، لذا به منظور اینکه بتوانیم گردشگران عراقی را به کرمانشاه بکشانیم تا علاوه بر اقامت در استان ما بتوانند از اینجا به شهر‌های دیگر سفر کنند، برنامه افزایش پرواز‌های استان را در دستور کار قرار دادیم.

سرپرست میراث فرهنگی بااشاره به پیگیری‌های انجام شده برای برقراری پرواز‌های جدید در فرودگاه کرمانشاه، گفت: توانستیم مجوز پرواز کرمانشاه به اصفهان را بگیریم و در حال پیگیری برای برقراری پرواز کرمانشاه به رامسر یا یکی دیگر از شهر‌های مازندران به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران عراقی هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۱۶:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
احتراما به اطلاع می رساند علی رغم گذشت بیش از ۵ ماه از این خبر هیچکدام از این پروازها برقرار نشده است ممنون میشم پیگیری بفرمایید