استرالیا امروز در اقدامی خصمانه تمام واحد‌های حزب الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، استرالیا در اقدامی خصمانه و تحت نفوذ لابی های صهیونیستی اقدام به قرار دادن نام حزب الله لبنان در لیست سازمان های تروریستی کرد. 

کارن اندروز، وزیر کشور استرالیا در این باره گفت: گروه حزب الله یک تهدید واقعی و بی چون و چرا برای استرالیاست. ما شاهد آن هستیم که حزب الله به حمایت‌های خود از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد!

با این اقدام خصمانه استرالیا عضویت در سازمان یا هر گونه اقدامی برای تامین مالی حزب الله در این کشور غیرقانونی خواهد بود.

مقامات استرالیایی هیچ زمان دقیقی برای اجرایی شدن این قانون اعلام نکرده اند. این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که لبنان این روز‌ها به دنبال راه حلی برای آرام کردن بحران‌های سیاسی و اقتصادی این کشور است.

گفتنی است لابی های صهیونیستی در کشورهای غربی و انگلیسی زبان از نفوذ بالایی برخوردارند. پیشتر جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی به همراه استفن والت، استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد در کتابی با عنوان "لابی اسراییل و سیاست خارجی آمریکا" به بررسی قدرت لابی های صهیونیست پرداختند. مرشایمر معتقد است لابی صهیونیستی آیپک در آمریکا دومین لابی قدرتمند این کشور محسوب می شود که تمامی سیاست خارجی واشنگتن در خاورمیانه را تحت نفوذ خود دارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
یکی از وزیر کشور استرالیا سوال کنه که شما خودتون از اشغالگران و تروریستهای بومیان استرالیا هستید.اکثر شماها از یهودیان صیهونیست هستید که از اروپا به این سرزمین رفته و اشغال کردید.
آخرین اخبار