رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا گفت: میناکاری در هویت هنری این شهر جدید نهادینه شده و تا مرحله توسعه اشتغال هنر پایه، بومی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آرش فرج‌زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا در نشست هم اندیشی فرهنگی و هنری با اشاره به برنامه‌های هنری شهرداری و توجه به هنر‌های اصیل ایرانی گفت: در حال حاضر که آثار هویت‌های ملی مورد غفلت واقع شده و ناخواسته در حال تضعیف هستند، حفظ هویت و فراگیری هنر‌های اصیل و پرمحتوای بومی بسیار الزامی است.

او افزود: از آنجا که مهمترین مؤلفه‌های هویتی ما را وابستگی جغرافیایی، نژادی، قومی، فرهنگی و زبانی و دینی، ادبی و هنری تشکیل می‌دهد، باید هرچه بیشتر در پاسداری از آن‌ها کوشید.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا عنوان کرد: هنر پویا و مستمر ایرانی در طول تاریخ در ابعاد و زمینه‌های گوناگون نیز همواره برای ما حیات بخش و غرورآفرین بوده است، بنابراین، ما در غیاب دستگاه‌های فرهنگی-هنری در شهر صدرا، تلاش می‌کنیم از جلوه‌های گوناگون آن به عنوان مؤلفه‌های هویتی پاسداری کنیم و میناکاری را در هویت هنری شهر صدرا نهادینه و تا مرحله توسعه اشتغال هنرپایه بومی کنیم.

رفعتی از اساتید برجسته هنری و مینا کاری کشور نیز در این جلسه عنوان کرد: جلوه‌های هویت هنری ما به حدی زیاد و گسترده است که اگر امروزه قدری به خود آییم و به ریشه‌های اصیل خود باز گردیم و در جستجوی خویشتن خویش باشیم، مسلماً می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور، هویت اصیل و بومی خود را غرورآفرینانه در بین نسل جدید بازیابیم و گسترش دهیم.

او در ارتباط با هنر اصیل میناکاری اظهار کرد: میناکاری یا میناسازی هنری است با سابقه‌ای در حدود پنج هزار سال، که زیرمجموعه صنایع دستی جای گرفته است و امروز ظرفیت عظیم آموزش و توسعه این هنر در شهر صدرا در اجرای آموزش‌های کوتاه مدت و موثر در کنار دوره‌های مقدماتی و پیشرفته وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار