شهردار صدرا گفت: نبود جایگاه سوخت گازوئیل، آرامستان، رها شدن ارتفاعات سه مشکل اساسی و مهم در این شهر ۱۵۰ هزار نفری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد پرنیان شهردار صدرا در نشست خبری با اشاره به مشکلات این شهر، با بیان اینکه این شهر در پیرامون کلانشهر شیراز احداث شده تا جمعیت کنترل و از حاشیه نشینی شیراز جلوگیری شود، اظهار داشت: شهرداری صدرا در سال ۸۹ تاسیس و حواشی زیادی در این شهر به‌وجود آمده است و آب و هوای خوب و توسعه این شهر باعث شده سودجویان نیز در این شهر فعالیت کنند.

او با بیان اینکه از طرفی سایه شیراز همیشه بر سر صدرا بوده و اعتبارات متناسب توزیع نشده و از نظر تفسیمات کشوری نیز زیرمجموعه شیراز دیده شده است، افزود: درآمد شهرداری صدرا مطلوب است و با توجه به ساخت و ساز‌ها بودجه‌ها محقق شده و توانسته‌ایم حقوق جاری پرداخت کنیم.

پرنیان بیان کرد: بودجه ۱۴۰۰ امسال ۱۶۰ میلیارد تومان بسته‌ایم که تا پایان مهرماه ۱۰۲ میلیارد تومان درآمد داشتیم و حدود ۴۰ میلیارد هم از شرکت عمران طلب داریم.

پرنیان با بیان اینکه یکی از معضلات شهر صدرا که متاسفانه طی سال‌های اخیر انجام نشده است ایجاد آرامستان است، ادامه داد: ساکنان این شهر برای خاکسپاری و تدفین اموات مجبور هستند به شهر‌های مجاور و شهرستان‌های خود مراجعه کنند که خوشبختانه با واگذاری ۵ هکتار زمین در فاز اول توسط شرکت عمران شهرداری و تامین اعتبار ۴ میلیارد تومان قطعه زمین در محل باجگاه طراحی شده است.

او، نبود جایگاه سوخت گازوئیل را مهمترین معضل این شهر دانست و افزود: همین امر باعث شده سیستم حمل و نقل همگانی این شهر دچار اختلال و مشکلاتی شوند و نیمی از ناوگان به دلیل کمبود گازوئیل از مدار خارج شوند. امیداست شرکت عمران صدرا در قالب تهاتر زمینی در اختیار ما بگذارند تا مجوز‌ها اولیه پمپ گازوئیل را اخذ و این مشکل مرتفع شود.

شهردار صدرا با ابراز تاسف از اینکه هیچ ساماندهی در ارتفاعات این شهر را شاهد نیستیم، گفت: در صدد هستیم تا بتوانیم مناظر محصور ارتفاعات شمال و جنوب را با رایزنی‌های انجام شده با شرکت عمران صدرا در قالب بام سبز صدرا ساماندهی کنیم.

پرنیان با اشاره پروژه‌های سرمایه گذاری در این شهر افزود: فیبر نوری ایرانسل یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که در مرحله اول ۲۵ کیلومتر آن اجرا می‌شود که در مرحله حفاری است و ظرف یکسال آینده یک خط فیبر نوری به بهره برداری می‌رسد که مختص شهر داری صدرا است.

او با بیان اینکه اقدامات مطلوب و کلانی با شورای جدید شهر صدرا استارت زده شده است، بیان کرد: بازارچه چند منظوره به مقیاس ۴ هکتار در کنار اکو پارک در حال طراحی است که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و پارک ۹ و نیم هکتاری در فاز ۲ پیش بینی شده که مشابه اکو پارک در فاز یک در فاز دو ایجاد خواهد شد که اکنون در مرحله اجرایی و تا ۳ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و نیازمند اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان است.

شهردار صدرا گفت: برنامه‌ریزی برای شروع ساختمان شهرداری در دستور کار قرار دارد که زمینی در خیابان اندیشه به مساحت ۶۴۰۰ مترمربع در نظر گرفتیم که طراح ساختمان مشخص و بعد اتمام کار طراحی پیمانکار انتخاب و شروع می‌شود.

او همچنین از احداث شهربازی در شهر صدرا به زودی خبر داد و افزود: با اعلام مناقصه این پروژه یک سرمایه گذار با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در مرحله اول سرمایه گذار اعلام امادگی کرده است.

شهردار صدرا تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در شهر صدرا در حال انجام است توانستیم برای اولین بار مجوز مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک را در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۲۷ متر در. تقاطع بلوار امام خمینی اخذ و در حال برگزاری مناقصه هستیم تا شهرداری این مکان را با اعتبار ۵ میلیارد تومان بسازد و از طریق مزایده در اختیار بهره بردار قرار بگیرد.

پرنیان همچنین ابراز داشت: ایستگاه خط راه آهن از شهرک گلستان شیراز اگر راه اندازی شود شهر صدرا را نیز از سمت اکو پارک می‌توانیم به مترو متصل کنیم تا با استفاده از امکانات موجود وارد شبکه حمل و نقل ریلی شهری شیراز شویم.

فیروزمند رییس شورای اسلامی شهر صدرا  نیز گفت: تیم هفت نفر شورا شهرداری مومن و مردمی را انتخاب نمود و شهردار را عضو هشتم شورای شهر می‌داند.

او افزود: شورای ششم صدرا برنامه‌های خود را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشخص کرده تا در بازه زمانی معین به اهداف دست یابد.

فیروزمند ساماندهی حمل و نقل عمومی شهر صدرا را از برنامه‌های کوتاه مدت دانست و گفت: ساماندهی حمل و نقل عمومی موجب رضایت شهروندان ساکن شهر صدرا گردید و با افزایش تعداد اتوبوس‌ها و تغییر ایستگاه‌ها هر شش دقیقه یک اتوبوس از ایستگاه حرکت می‌کند.

او احداث سامانه صدور پروانه الکترونیکی، احداث معاینه فنی خودرو‌های سبک، احداث آرامستان و احداث کارخانه آسفالت از جمله برنامه‌های کوتاه مدت ما است، اظهار کرد: احداث میدان میوه و تره بار، احداث شهربازی، احداث پارک در فاز یک و دو از جمله برنامه‌های میان مدت ما هست.

رییس شورای شهر صدرا در ادامه افزود: تفاهم نامه با دانشگاه آزاد با هدف طراحی و زیبا نمودن میدان امام رضا در ورودی شهر صدرا، زیبا نمودن اکو پارک و رفع مشکلات کنونی، استقرار نیروی انتظامی در اکو پارک، ایجاد روشنایی در اکو پارک از دیگر برنامه‌های شورای صدرا هست.

فیروزمند راه اندازی اتاق اصناف و استقرار آن در شهر صدرا از دیگر برنامه‌های این شورا صدرا است، افزود: بزودی استقرار جمعیت هلال احمر نیز در شهر صدرا انجام می‌گردد. رییس شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به احداث فضای فرهنگی در کنار گلزار شهدا و احداث پیاده راه سلامت که تا دو ماه آینده سنگ فرش خواهد شد از جمله برنامه‌های شورای صدرا هست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بردبار
۰۶:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا جولان سگهای ولگرد که مانند یک گله سر هر معبری هستند ، مشکل وناهنجاری نمیدانید ،وبرای رفع آن شهرداری تاکنون قدمی برنداشته؟ همینطور زباله که همه جا پراکنده است،ونخاله های ساختمان‌سازی ساماندهی نمی شود و محیط زیست وطبیعت تپه‌های زیبارانابودکرده.
آخرین اخبار