وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد هیاهوی آمریکا علیه صنعاء تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سبأ نت، وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که مواضع و سخنان مقامات آمریکایی علیه یمن دچار دوگانگی است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرد: هیاهوی ساختگی آمریکا و ادعای دروغین درباره تلاش برای تحقق صلح در یمن چیزی جز تلاش بیهوده برای گمراه کردن افکار عمومی آمریکا و دیگر کشور‌ها و سرپوش گذاشتن بر جنایات و تروریسم روشمند آمریکا در یمن نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: اظهارات و مواضع برخی از مسئولان دولت آمریکا دوگانگی دارد چرا که در ظاهر تلاش برای توقف جنگ در یمن و پایان دادن به رنج و بدبختی یمنی هاست.

وزارت خارجه با اشاره به جنایاتی که آمریکا با جنگ اقتصادی، سیاست گرسنه نگه داشتن، محاصره ورودی‌ها و پراکندن عناصر تروریسم و رادیکال در خاک یمن مرتکب می‌شود، تناقض آشکار بین ادعا‌های دولت آمریکا و دعوت دروغین آن به برقراری صلح در یمن از یکسو و از سوی دیگر اقدامات و مواضع و اظهارات اخیر این دولت در حمایت از تداوم تجاوز نظامی و تحریم‌های مرگبار علیه ملت یمن را محکوم کرد.

این وزارتخانه از واشنگتن خواست در مواضع خود درباره ملت یمن بازنگری کند و سیاست‌های خود را به گونه‌ای تغییر دهد که با اصول و مسئولیت پذیری انسان دوستانه، اخلاقی و قانونی همخوانی داشته باشد و به هدف متعالی برای تقویت امنیت و صلح بین المللی، با درک نیاز‌های اساسی جهت حمایت از تلاش صادقانه صنعا در راستای برقراری صلح واقعی، فراگیر و دائمی برای یمنی ها، منطقه و جهان پایبند باشد.

وزارت امور خارجه یمن از جامعه بین الملل خواست این حقیقت که صنعا طرف تاثیر گذار و جدی بوده و هست که دست صلح دراز کرده و پیشنهاد‌ها و دیدگاه‌هایی در حمایت از صلح و تضمین برقراری ثبات، امنیت و تقویت پشتوانه‌های آن در منطقه ارائه کرده است، بپذیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار