مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: طرح آب‌شیرین‌کن ۱۷هزار مترمکعبی شهر بوشهر ۷۰درصد پیشرفت دارد که تلاش می‌شود تا قبل از نوروز تکمیل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در جریان بازدید نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های آبرسانی شهر بوشهر، بیان کرد: یکی از راهبردهای وزارت نیرو در تامین آب آشامیدنی شیرین‌سازی آب دریا در شهرها و روستاهای ساحلی است که بر همین اساس در شهر بوشهر نیز اجرای طرح آب‌شیرین‌کن در دستور کار قرار گرفت که در مرحله نخست به ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب وارد مدار بهره‌برداری شد.

او با اشاره به اجرای ۲ طرح آب‌شیرین‌کن در ساحل بوشهر، افزود: طرح آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر ۷۰ درصد پیشرفت دارد که تلاش می‌شود تا قبل از نوروز افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای خط انتقال این آب‌شیرین‌کن تا مخزن ذخیره اصلی شهر، عنوان کرد: این خط انتقال در مرحله پایانی است و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

حمزه‎‌پور میزان سرمایه‌گذاری در اجرای آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با افتتاح این طرح مشکل دیرینه شهر بوشهر در تامین آب آشامیدنی برطرف می‌شود و به طور قطع تابستان آینده مشکلات به شدت کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی هم پس از بررسی روند اجرایی خط انتقال آبرسانى مناطق شمالى شهر بوشهر، خط انتقال آب‌شیرین کن ۱ و همچنین تاسیسات آب‌شیرین کن در حال بهره بردارى و آب‌شیرین کن در حال ساخت بوشهر، گفت: اقدام‌های شرکت آب وفاضلاب استان در اجرای طرح‌های آبرسانی جهادی است.

عبدالکریم جمیری افزود: ۲ طرح آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۵۲ هزار مترمکعب در کنار ساحل بوشهر در حال اجرا است که با تکمیل آن‌ها یکی از مشکلات مهم مردم برطرف می‌شود.

او به طرح آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب اشاره کرد و گفت: بر اساس وعده مجری این طرح، تا پایان امسال آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر تکمیل می‌شود که نقش مهمی در پایداری تامین آب آشامیدنی مردم دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.