مدیر حوادث دانشگاه و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی علوم پزشکی استان همدان گفت: ۵۰۰ نیروی اورژانس همدان در طرح امداد زمستانی مشارکت دارند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حبیب معصومی، مدیر حوادث دانشگاه و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی علوم پزشکی استان همدان گفت: ۵۰۰ نیروی اورژانس این استان در طرح امداد زمستانی از یکم آذر تا ۲۰ اسفند به مصدومان و مجروحان حوادث و سوانح رانندگی امداد رسانی می‌کنند.

او افزود: ۶۲ پایگاه اورژانس شامل ۲۴ پایگاه شهری، ۳۷ پایگاه امداد جاده‌ای و یک پایگاه هوایی در طرح امداد زمستانی ۱۴۰۰ مشارکت دارند.

مدیر حوادث دانشگاه و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: از نظر خودرویی نیز ۹۴ دستگاه آمبولانس، ۲ خودروی فرماندهی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و اتوبوس اتاق عمل و یک فروند بالگرد کار امداد رسانی را بر عهده دارند.

معصومی  اظهار داشت: علاوه بر اورژانس پیش بیمارستانی نهاد‌هایی نظیر پلیس راه و راهور، نهاد‌های خدماتی، شهرداری، آتش نشانی، امداد خودرو، هلال احمر در طرح زمستانی امسال همکاری می‌کنند.

او افزود: حوزه سلامت برای آمادگی طرح زمستانی برنامه‌هایی در بیمارستان ها، درمانگاه‌ها و اورژانس انجام داده است که نمونه آن بررسی وضعیت وسایل گرمایشی بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های امداد جاده‌ای پیش از ورود به فصل زمستان و پیش بینی مشعل دو گانه سوز بوده است.

مدیر حوادث دانشگاه و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: خودرو‌های آمبولانس نیز از نظر وضعیت فنی، مجهز بودن به لاستیک یخ شکن، زنجیرچرخ، ضد یخ، بخاری، برف پاک کن، باطری و مایع شیشه شور رصد و کمبود‌های رفع شد.

معصومی ادامه داد: تجهیزات داخل آمبولانس از جمله «سرم» باید در فصل زمستان به داخل پایگاه منتقل شده تا دچار یخ زدگی نشود سپس با انجام هر ماموریتی دوباره آن را به داخل آمبولانس منتقل کنند.

او با بیان اینکه پایگاه امداد هوایی اورژانس همدان در محل بیمارستان بعثت از آمادگی لازم برای امداد رسانی برخوردار است اظهار داشت: برای پایگاه‌های امداد جاده‌ای که در نقاط دور افتاده و سخت گذر واقع شده و احتمال مسدود شدن راه آن‌ها وجود دارد جیره خشک در نظر گرفته شده است.

طرح امداد زمستانی ۱۴۰۰ از یکم آذر آغاز شده و تا ۲۰ اسفند امسال ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.