همزمان با گرامیداشت هفته بسیج و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، مرکز تحقیقاتی پژوهشی بانوان فرهنگی شهرستان مریوان افتتاح شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،به مناسبت هفته بسیج با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مرکز تحقیقاتی پژوهشی بانوان فرهنگی مریوان افتتاح شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان از این اقدام مناسب و ضروری تمجید کرد و بر لزوم استفاده از کلیه طرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه تاکید کرد.

رشید قربانی اظهار کرد: نتیجه پژوهش و تحقیقات علمی به عمل آمده در این مرکز بایستی در اختیار نهاد‌ها و ادارات متولی موضوعات مختلف قرار بگیرد تا برنامه ریزی‌ها جهت حل مشکلات علی الخصوص در زمینه آسیب‌های اجتماعی دختران و رفع بی سوادی و پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان صورت بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش مریوان نیز در این مراسم گفت: راه اندازی این مرکز در راستای طرح موضوع از سوی آموزش و پرورش، در جلسه‌ای که با حضور اعضای فراکسیون بانوان مجلس در فرمانداری مریوان برگزار شد، تأسیس مرکزی برای فعالیت زنان محقق و پژوهشگر فرهنگی و نیاز جامعه‌ی زنان فرهنگی به بررسی و پژوهش در مورد آسیب ها، این موضوع مورد تایید نماینده محترم مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خانم دکتر قاسمی پور و رئیس و اعضای فراکسیون بانوان مجلس قرار گرفت.

وینسفهان افزود: از جمله اهداف تأسیس این مرکز، تشکیل کارگروه ها، توانمند سازی و ارائه راهکار‌های سازنده و نیز فراهم کردن بستری مناسب برای جامعه‌ی زنان فرهنگی فرهیخته و نیز بهرمندی از دانش و تجربه‌ی بانوان بازنشسته‌ی فرهنگی است.

همچنین لیلا حیدری مشاور امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز ضمن تقدیر از ایجاد این مرکز بر همکاری و همراهی کلیه بانوان فرهنگی جهت ارتقای وضعیت شهرستان و کمک به رفع آسیب‌های حوزه بانوان تاکید نمود.

گولاله رشیدی هم با بیان اینکه خلاء وجود چنین مرکزی با توجه به وجود بانوان فرهیخته و توانمندی در شهرستان احساس می‌شد، گفت: از این ظرفیت بزرگ در جهت شناسایی و رفع آسیب‌های حوزه بانوان از طریق ارائه راهکار‌های عملیاتی استفاده خواهد شد.

در پایان این مراسم گولاله رشیدی به عنوان مدیر مرکز تحقیقاتی پژوهشی بانوان فرهنگی مریوان معرفی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.