رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: بیشترین جریمه اعمال شده برای خودرو‌های متخلف به دلیل تردد در شهر‌های قرمز و نارنجی از ابتدای فروردین امسال تا کنون مربوط به شهرستان شاهرود است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، موسی بزرگی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: بیشترین جریمه اعمال شده مربوط به محدودیت تردد شبانه در استان سمنان مربوط به شهرستان سمنان است.

او ادامه داد: از ابتدای فروردین امسال تا زمان لغو قانون محدودیت تردد شبانه ۳۱ هزار و ۶۶۰ خودرو به دلیل بی توجهی به قانون محدودیت تردد شبانه در استان سمنان جریمه شدند.

او بیان کرد: براساس تصمیم مسئولان کشوری در زمان حاضر قانون ممنوعیت تردد شبانه در استان سمنان همزمان با سراسر کشور لغو شد، اما محدودیت تردد شامل ورود به و خروج از شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان برقرار است و متخلفان جریمه می‌شوند.

بزرگی تصریح کرد: چهار هزار و ۸۶ خودرو از ابتدای فروردین تا کنون به دلیل بی‌توجهی به قانون محدودیت تردد در شهر‌های قرمز و نارنجی مشمول اعمال قانون شدند.

او یادآور شد: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خودرو از طریق مخدوش کردن یا پوشش و دیگر ترفند‌ها برای ناخواناشدن پلاک به منظور فرار از اعمال جریمه در حین ارتکاب تخلف و یا تردد‌های غیرمجاز در طرح‌های ممنوعیت و محدودیت مقابله با کرونا اقدام کنند، برابر با مقررات علاوه بر اعمال قانون تخلف مربوطه، برای تخلف مخدوش بودن یا پوشاندن پلاک هم جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر گونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوش بودن آن جرم است و در صورت مشاهده مأموران پلیس راهور ضمن جلوگیری از تردد این خودرو‌ها جهت رسیدگی و برخورد قانونی، خودرو به پارکینگ منتقل و راننده متخلف نیز به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

طبق اعلام جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های دامغان، شاهرود، سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های مهدیشهر، آرادان و سرخه زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.