مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برای تجهیز هنرستان‌های این استان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است که با اولویت مناطق کم برخوردار توزیع خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، میهن منافی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه برای تجهیز هنرستان‌های این استان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است اظهار کرد: با توجه به اهمیت توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در میان دانش‌آموزان این میزان اعتبار برای کمک به مهارت‌آموزی و کارآفرینی دانش آموزان اختصاص یافته است که برای توزیع آن مناطق کم برخوردار استان در اولویت قرار دارند.

وی اضافه کرد: به همین منظور نیازسنجی‌های لازم انجام شده و تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس متوسطه اول و دوم با ۷۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته که در ماه آتی این تجهیزات توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه تربیت شهروند خلاق، صالح و مستحکم کردن بنیان شهری و اجتماعی از وظایف آموزش و پرورش است، افزود: با توجه به اینکه آموزش و پرورش با بیش از دوسوم جمعیت استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط است توجه به مهارت آموزی دانش آموزان جزو برنامه‌های مهم این اداره محسوب می‌شود.

منافی اضافه کرد: فضای آموزشی شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر پایین‌تر از استاندار‌های جهانی، کشوری و حتی استانی است که برای جبران آن افزایش سرانه فضای آموزشی و تجهیز مدارس این ۲ شهرستان و دیگر مناطق کم برخوردار استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: توجه ویژه به نیاز‌های آموزشی شهرستان مرزی سردشت نیز جزو اولویت هاست و با مذاکراتی که با استاندار و وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته برای امسال امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز جهت احداث حداقل ۲ مدرسه در این شهرستان، سرانه فضای آموزشی آن را به بالای میانگین استان برسانیم.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.