رئیس ستاد عتبات عالیات فارس از اتمام هشتاد و ششمین پروژه فاخر هنری این ستاد که به همت هنرمندان شیرازی اجرا شده است خبر داد و گفت: امروز کتیبه سقف قبور شهدای ٧٢ تن حرم مطهر امام حسین (ع) به کربلا ارسال می‌شود.

اسکندر قاسمی رئیس ستاد عتبات عالیات فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: این کتیبه اثری فاخر و هنری است که آماده نصب شده است.

او افزود: ستاد عتبات عالیات از سال ٨٢ تاسیس شد و به صورت رسمی کار بازسازی حرم‌های مطهر از کف، بدنه، درب و ضریح را انجام داد و اکنون طرح توسعه حرم‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس ستاد عتبات عالیات فارس ادامه داد: در حرم مطهر امام علی (ع)، صحنی به نام حضرت زهرا (س) با وسعت ٢٢٠ هزار مترمربع در حال احداث است که از پیشرفت ٩٥ درصدی برخوردار است.


بیشتر بخوانید: 


به گفته قاسمی، صحن حضرت زینب (س) نیز در کربلای معلی نیز در سه طبقه به وسعت ١٦٤ هزار متربع در حال احداث است که سازه بتنی آن رو به اتمام است و از پیشرفت فیزیکی ٨٠ درصدی برخوردار است و ظرف دو سال آینده کل طرح توسعه کربلا به اتمام خواهد رسید.

او با تصریح بر اینکه هیچ محدودیتی برای بخش فنی مهندسی ساخت این سازه در دانشکده علوم و فنون ارتش در فارس ایجاد نشد و از این بابت از آن‌ها کمال تقدیر داریم، اعلام کرد که تمام دست اندرکاران این پروژه به کربلای معلی مشرف خواهند شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات فارس خاطرنشان کرد: این اثر فاخر از چند هنر ناب شیراز از جمله خاتم کاری، معرق کاری و مقرنس کاری ساخته شده و نزدیک به سه سال زمان گذشت تا این اثر آماده شد.

امیر ابوالقاسم رضایی، فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از ساخت این کتیبه در دانشکده علوم و فنون زرهی، گفت: فضای بسیار معنوی در این دانشکده طی مدت ساخت این کتیبه ایجاد شده است.

او علام کرد که نیروی زمینی آمادگی ١٠٠ درصدی واگذاری یک فضای دیگر در اختیار ستاد عتبات عالیات استان فارس برای احداث سازه‌های حرم‌های مطهر در عراق را اعلام کرد.

این مراسم با حضور رئیس اکیپ مهندسی ستاد نیرو‌های مسلح و معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

آیین ارسال کتیبه سقف قبور مطهر شهدای ٧٢ تن حرم مطهر امام حسین (ع) به کربلای معلی به میزبانی دانشکده علوم و فنون زرهی ارتش در استان فارس برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار