کتیبه سقف بارگاه امام حسین (ع) که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مراسم رونمایی از کتیبه سقف قبور مطهر شهدای ۷۲ تن با حضور مسئولان لشکری و استانی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز صبح در حاشیه بازدید از مرحله پایانی ساخت سقف بارگاه امام حسین (ع) در سخنانی اظهارداشت: با دست هنرمندان و صنعتگران شیرازی شاهد نوشتن و نصب نام تک‌تک اصحاب امام حسین (ع) بر روی سقف آرامگاه نشان از ارادت این خطه از میهن اسلامیمان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

او بیان کرد: حرکت ارزشمند و روحانی که از سوی عتبات عالیات استان در محل پادگان زرهی انجام شده قابل‌تقدیر است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این دیدار افزود: نوشتن اسامی اصحاب امام حسین (ع) بر روی سقف حضرت از سوی هنرمندان فارسی و شیرازی به مرحله نهایی رسیده و به‌زودی آماده حمل به عراق و نصب در بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) است.

سردار یدالله بوعلی با اشاره به اینکه تمامی نیرو‌های مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران خادمان امام حسین (ع) هستند و ظرفیت بسیجیان در توسعه حرم امام حسین (ع) به کار گرفته می‌شود، گفت: سهم سپاه در توسعه سهم بارگاه امام حسین (ع) و نیز ساخت صحن عقلیه بنی‌هاشم حضرت زینت (س) ۶ هزار متر است.

او ضمن تقدیر از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس تصریح کرد: استان فارس در ساخت، بهسازی و توسعه حرم‌های عتبات عالیات پیش‌گام بوده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در ادامه این بازدید تصریح کرد: در ساخت سقف قبور شهدای ۷۲ تن از یاران امام حسین (ع) از سازه‌های چوبی، شاه گره و چوب ساج استفاده شده است.

اسکندر قاسمی بیان داشت: گره کاری، معرق‌کاری، خاتم‌کاری منحصربه‌فرد در رنگ‌های مختلف با چوب نارنج، عناب و گردو از دیگر مواردی که در این سازه مورد استفاده قرار گرفته است.

او اضافه کرد: ساخت سقف حدود ۳ سال طول کشیده و پس از رنگ‌آمیزی آماده ارسال به عراق است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حرم مطهر ، امام حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار