معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جهش تولید در سطح ۳۰ هزار هکتار از دیم زار‌های استان اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شهرام عسکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به خشکسالی‌های مکرر و وسعت اراضی دیم در سراسر استان طرح افزایش و تنوع تولید در دیم زار‌ها در دستور کار قرار گرفت.
 
او با بیان اینکه به منظور اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها تفاهمنامه‌ای بین جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام در پارسال منعقد شد، اضافه کرد: این طرح پارسال در شش استان کشور به صورت پایلوت و امسال به صورت گسترده در ۱۵ استان به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

عسکری سهم استان از طرح جهش تولید را ۳۰ هزار هکتار از مزارع دیم اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده برای اجرای این طرح؛ دوره‌های آموزشی برای کشاورزان دیم کار در سطح استان برگزار می‌شود.
 
خبر دیگر اینکه دوره آموزشی طرح جهش تولید در دیم زار‌ها برای کشاورزان دربخش سوق برگزار شد؛ در این دوره یک روزه که در سالن بخشداری سوق برگزار شد.
 
غفار گنجی مسئول اداره تولیدات گیاهی اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: سهم شهرستان کهگیلویه از طرح جهش تولید در استان ۱۰ هزار هکتار است که از این میزان سطح زیر کشت دو هزار به بخش سوق اختصاص داده شده است.
انتهای پيام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.