معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: با توجه به اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا، نزدیک به ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های استان تکمیل شده و با انبوه گردشگر مواجه هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی زاهدی‌پور معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری وارد کرد، گفت: در استان اصفهان ۷۰ هتل یک تا پنج ستاره، ۸۰ مهمانپذیر و ۵۰۰ خانه بومگردی وجود دارد که در دوران شیوع کرونا از ظرفیت آن‌ها کمتر استفاده می‌شد و اکنون وضعیت مناسبی از نظر پذیرش گردشگر دارند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۰۰ آژانس مسافرتی، افزون بر ۳۰ تا ۴۰ آژانس تعطیل شده‌اند که امید می‌رود با رونق گردشگری و ورود گردشگر به استان شاهد راه‌اندازی دوباره این آژانس‌ها باشیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان درباره پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری بدون ذکر میزان تسهیلات پرداخت شده اظهار داشت: متقاضیانی که برای دریافت تسیهلات با مشکل مواجه شده‌اند می‌توانند به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه کنند تا مشکل آنان رفع شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی برخی بانک‌های عامل از پرداخت تسهیلات خودداری کردند، ادامه داد: طبق دستورالعمل مربوطه در بند الف تبصره ۱۸ برای صنایع دستی ۱۲۶ میلیارد تومان و برای گردشگری ۲۶۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که از طریق بانک‌ها پرداخت شود که با تاسف هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و بانک‌ها همکاری ندارند.

زاهدی‌پور افزود: صندوق کار آفرینی امید از تبصره ۱۸ تسهیلات با کارمزد چهار تا ۹ درصد برای مناطق روستایی، ۹ تا ۱۴ درصد برای شهر‌های کمتر توسعه یافته و ۱۸ درصد برای شهر‌های بزرگ پرداخت می‌کند.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: یکی از چالش‌ها پیش روی صنعت گردشگری بحث زمین‌های واگذاری ملی است که تاسیسات در آن‌ها لحاظ شده، اما هنوز سند واگذاری ندارند.
سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در بخش گردشگری اردستان
فرماندار اردستان نیز گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان طی سه سال اخیر در صنعت گردشگری شهرستان سرمایه‌گذاری شده است.

حمیدرضا تاملی افزود: ۴۰ طرح گردشگری با پیشرفت ۶ تا ۱۰۰ درصد در این شهرستان وجود دارد که با بهره‌برداری از آن‌ها ۳۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته یک مجموعه گردشگری و سه خانه بومگردی در اردستان وجود داشت که اکنون یک هتل در مرکز شهرستان و یک هتل در شهر زواره آماده شده، بوتیک هتل زواره نیز در حال تجهیز است و ۱۱ خانه بومگردی و سه خانه سنتی هم آمادگی پذیرش گردشگر دارد.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: از چالش‌های اساسی شهرستان در حوزه گردشگری در قسمت کویر است که ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و مرحله‌های اداری ۲ طرح دهکده گردشگری در شهر مهاباد و روستای موغار انجام و ثبت سامانه شده و نیاز به موافقت اصولی دارند که اداره کل میراث فرهنگی استان هنوز اقدام نکرده و خواستار مساعدت هستیم؛ یک کمپ گردشگری در حال صدور موافقت نامه قرار دارد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفرجمعیت و برخورداری از ۶۷ اثر ثبت ملی، یک اثر جهانی، ۲ بافت تاریخی و ۸۲ محوطه باستانی در ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.