شرکت کوالکام به زودی تراشه جدید خود را با نام Eight gen۱ به بازار عرضه می‌ کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از technicalripon؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که کوالکام به زودی تراشه‌های اسنپدراگون خود را تولید می‌کند. این تراشه که به عنوان جایگزین تراشه پرچمدار بعدی این شرکت که با نام Qualcomm Snapdragon ۸۹۸ شناخته می‌شود، Eight gen۱ نام دارد. در حالی که هنوز نام جدید تراشه‌های کوالکام فاش نشده، اما این شرکت می‌گوید که آن‌ها کوتاه‌تر و پیچیده‌تر خواهند بود.

کوالکام می‌گوید که طرح شماره گذاری سه رقمی را کنار گذاشته و می‌تواند از یک رقم به عنوان جایگزین استفاده کند. همچنین این شرکت اعلام کرد که اسپندراگون ۸ همچنان به عنوان تراشه پرچمدار باقی خواهد ماند. کوالکام دو تکنیک نام‌گذاری کاملاً متفاوت را با بیش از ۲۰۰۰ مشتری بررسی کرده است.

تراشه کوالکام

براساس گزارش‌ها، اسپندراگون Eight gen۱، ممکن است عنوان تراشه پرچمدار  باشد اما در مقایسه با  Snapdragon Eight gen۲ بی کیفیت تر بوده و پیش بینی می‌شود نمی‌تواند رضایت کاربران را جلب کند. گفتنی است که اولین بار کوالکام در سال ۲۰۰۷ با اسنپدراگون S۱ مورد استفاده قرار گرفت. این پردازنده اولیه‌ای بود که برای سلول در فرکانس ۱ گیگاهرتز و با استفاده از گره ۶۵ نانومتری ساخته شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار