رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: حدود ۶ تن گوشت و فرآورده خام دامی فاسد در ماه گذشته در این شهرستان از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار کرد: طی ماه گذشته ۵ تن و ۹۵۹ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف طی ۲۲۳ نوبت بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده خام دامی، کشتارگاه طیور و کشتارگاه دام ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

آغاز افزود: از این مقدار گوشت فاسد ۵ تن و ۶۵۴ کیلوگرم در کشتارگاه طیور، ۲۰۰ کیلوگرم در کشتارگاه دام و ۱۰۵ کیلوگرم در مراکز عرضه از جمله قصابی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران و غذاخوری، مرغ و ماهی‌فروشی، کبابی و فروشگاه‌های مواد لبنی ضبط و معدوم شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: در این مدت ۲۷ نوبت بازرسی نیز به صورت مشترک با همکاری سایر ادارات از جمله شبکه بهداشت و درمان، و اتاق اصناف صورت گرفت که ۱۲ مورد جریمه و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

آغاز گفت: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ که در سطح شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.