مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به آغاز روند بازگشایی مدارس و برقراری آموزش حضوری گفت: بیش از ۲۴۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و متوسطه اول استان همزمان با سراسر کشور از امروز (اول آذر) به مدرسه می‌روند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز اول آذر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و مقطع متوسطه اول پس از بیش از ۲۰ ماه تعطیلی، در مدرسه حضور یافته و آموزش حضوری می‌بینند.

او با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در استان ۱۶۸ هزار و ۴۴۲ نفر و دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول نیز ۷۲ هزار و ۸۷۰ نفر است، افزود: براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا در شهریور ماه قرار بود مدارس کم جمعیت و روستایی و مدارس شهری زیر ۳۰۰ نفر به ترتیب تا اواخر مهر و اوایل آبان بازگشایی شوند که در استان نیز این روند پیش رفت و بیشتر مدارس روستایی استان هم‌اکنون نیز باز است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به نحوه آموزش حضوری دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: نحوه حضور در مدرسه و تصمیم‌گیری برای گروه‌بندی دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه اختیار تام به شورای مدارس داده شده و آموزش و پرورش هیچگونه دخالتی در این زمینه ندارد.

قربانی با اشاره به اینکه از ۱۵ آبان نیز آموزش حضوری دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در سراسر کشور و به تبع آن در استان کردستان آغاز شده است، اضافه کرد: بر این اساس بیش از ۱۲۷ هزار و ۵۴۳ هزار دانش‌آموز بر اساس تصمیم شورای مدرسه در مدارس حضور یافته و حضوری آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: مدرسه ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.