روز سه شنبه نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین در کریستیز پاریس به فروش می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از skynewsarabia؛ روز سه شنبه دست نوشته‌ای از نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین در پاریس به حراج گذاشته می‌شود که ارزش تخمینی آن بین دو تا سه میلیون یورو است.

کریستیز که حراج آگوت را برگزار می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اثر بدون شک با ارزش‌ترین نسخه خطی انیشتین است. سند نسبیت عام یک دست نوشته ۵۴ صفحه‌ای بوده که توسط فیزیکدان مشهور آلمانی، آلبرت اینشتین و دوستش، مهندس سوئیسی میشائیل بسو، در سال‌های ۱۹۱۳ و ۱۹۱۴ نوشته شده است.

او گفت: "در اوایل سال ۱۹۱۳، این دو همکار برای حل معمایی که دهه‌ها دانشمندان را متحیر کرده بود، یعنی ناهنجاری در مدار سیاره عطارد، تحقیقاتی را انجام داده و به نتایج مثبت رسیدند". وقتی اینشتین برخی از اشتباهات را در دست نوشته خود کشف کرد، دیگر به آن‌ها اهمیتی نداد، اما آن‌ها را نگه داشت.

سندنسبیت عام انیشتن

آدریان لوگاندر، مدیر بخش کتاب‌ها و نسخه‌های خطی کمیاب در کریستیز گفت: اسناد علمی امضا شده توسط اینشتین مربوط به این دوره و به طور کلی قبل از سال ۱۹۱۹ بسیار نادر هستند.

پس از نظریه نسبیت خاص که او را وادار کرد در سال ۱۹۰۵ معادله هم ارزی جرم-انرژی را اثبات کند، اینشتین در سال ۱۹۱۲ کار بر روی نظریه نسبیت عام را آغاز کرد. این نظریه گرانش، که در نوامبر ۱۹۱۵ منتشر شد، شیوه درک ما از جهان را متحول کرد. اینشتین در سال ۱۹۵۵ در سن ۷۶ سالگی درگذشت و به لطف تصویر معروف خود در سال ۱۹۵۱ که در آن زبان خود را دراز کرد، به همان اندازه که نمادی از نبوغ علمی بود، به نماد شخصیت سرگرم کننده تبدیل شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی پایین
۲۳:۲۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
انیشتین عزیز لطفا شما هم بیا پایین سرمون درد گرفت.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۰:۱۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
دیگه مرده نازنینان به جای این تحقیقات پرونده جنایی برویم خودمان دانشمند پرور باشیم.
سرزمین دانشمند پرور و دانشمند خیز و شهید پرور و وطن دوست پرور داشتن هنر است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
لطفا تحقیقات کنید و بفهمید که آلبرت انیشتین احتمالا یک مسلمان شیعه بوده و همین نسبیت را از نهج البلاغه و ... برداشت کرده
و السلام
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۱۵:۳۶ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
قیافه ی جذاب و نابغه واقعا عالی بوده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
بزرگترین دانشمند همه قرون
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۰:۴۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
اینی که بهش میگید بزرگترین دانشمند همه قرون چه چیزی رو اختراع کرده که این لقب رو بهش میدید ؟؟ بزرگترین دانشمندان افرادی مثل لئوناردو داوینچی ( مخترع لباس غواصی , تانک , هواپیما, گلایدر و...) و ادیسون ( مخترع برق ) هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
دانشمند بزرگتر از این که راهشو کشف کرد که چطوری میشه به آینده و گذشته سفر کرد ؟