گزارش شهروند خبرنگاران ما حاکی از اجبار والدین برای امضای رضایت نامه در مدارس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، براساس گزارش شهروند خبرنگاران مان مطلع شدیم که برخی مدارس استان اولیای دانش آموزان را مجبور به ارائه رضایت نامه می کنند.

یکی از این شهروند خبرنگاران می گوید: مدرسه پسرم به من گفته که باید رضایت نامه امضا کنی که اگر فرزندت کرونا گرفت مدرسه هیچ مسئولیتی درقبال آن نخواهد داشت.

او می افزاید: فرزند من یک بار کرونا گرفت و خودرویم را برای تامین هزینه های درمانش فروختم.

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز در این باره به خبرنگار ما گفت: اخذ چنین رضایت نامه ای قانونی نیست و باید به مدیران مربوطه گزارش شود.

او با بیان این که بازگشایی مدارس منوط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی است، افزود: اولیای دانش آموزان و مسئولان مدارس بر رعایت شیوه نامه ها تاکید داشته باشند تا سرمای هوا شرایط شیوع کرونا را فراهم نکند.

بابایی گفت: نود و سه درصد دانش آموزان البرز دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و تا جایی که من اطلاع دارم هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: آموزش باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و از طریق تصمیم شورای مدرسه انجام شود.

او افزود: علی رغم سرمای هوا و مساعد بودن شرایط محیطی برای شیوع کرونا آمار ابتلا به کرونا در البرز نزولی است.

بابایی گفت: رنگ کرونایی طالقان، ساوجبلاغ و چهارباغ آبی شد و سایر شهرستان های البرز دارای رنگ زرد کرونایی هستند.

او با اشاره به این که واکسیناسیون در حال تکمیل است، افزود: هشتاد درصد افراد واجد شرایط در البرز، دز اول واکسن کرونا را زده و شصت درصد نیز دو دز را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.