اما و اگرهایی درخصوص بازگشایی مدارس مطرح و باعث نگرانی اولیای دانش آموزان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، طبق آمارها جمعیتی از دانش آموزان در سطح استان البرز برای تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده اند و درعین حال می توانند در مدارس حضور پیدا کنند همین امر به نگرانی اولیای دانش آموزان درخصوص ابتلای فرزندان شان به ویروس کشنده کرونا دامن زده است.

کرمی، معاون اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص تصمیم گیری می‌کند و به ما ابلاغ می‌کند اما هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

او افزود: واکسیناسیون بیش از ۸۲ درصد دانش آموزان و ۹۵ درصد معلمان در سراسر البرز انجام شده است.

کرمی گفت: فعالیت کارگاه های هنرستان ها در مقطع متوسطه دوم از اول مهر آغاز شده است و مقاطع متوسطه دوم براساس شرایط مدرسه آمادگی کامل را برای بازگشایی خواهند داشت.

او با بیان این که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان اولویت ما است، افزود: هر دانش آموز باید از دیگری فاصله یک و نیم متری داشته باشد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: مدارس می‌توانند براساس تعداد دانش آموزان مساحت مدرسه و کلاس، بازگشایی تدریجی را آغاز کنند.

او افزود: انتظار ما از اولیا این است که در بحث بازگشایی مدارس با توجه به کیفیت بیشتر آموزش‌های حضوری، همکاری‌های لازم را داشته باشند.

کرمی گفت: بیش از هزار و هفتصد و پنجاه مدرسه از دو هزار باب مدرسه در البرز درخواست بازگشایی داده اند که مجوز بازگشایی باتوجه به بازدید‌ها برای هشتصد مدرسه صادرشده است.

او افزود: مدارس‌ روستایی و مدارسی که کلاس‌های کارگاهی برای هنرستان دارند بازگشایی شده اند.

افرادی که واکسن تزریق می کنند، برای آنان کارت صادر می شود بنابراین دانش آموزانی که واکسن دریافت نکرده اند از این نظر قابل تمییز خواهند بود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.