استاندار خراسان رضوی گفت: گمرگ مرزی دوغارون یکی از پنج گمرک اقتصادی فعال کشور است که نقش بسزایی در اقتصاد کشور و اشتغال جوانان  تایباد دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در بازدید از مرز دوغارون گفت: بررسی مشکلات موجود در گذرگاه زمینی دوغارون و ساماندهی این کانون اقتصادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و مسافری از مهمترین اهداف سفر به این منطقه بود.

او افزود: در این سفر با بازدید میدانی که از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، پایانه مرزی دوغارون، نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان، سالن تجاری پایانه مرزی و مناطق دیگر اقتصادی گمرک مرزی دوغارون انجام گرفت، تصمیمات مناسبی برای برطرف کردن مشکلات گرفته خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تحولات اخیر افغانستان نباید روابط تجاری کشور‌های ایران و افغانستان را کمرنگ کند و باید از ظرفیت و زیرساخت‌های موجود در کشور افغانستان هم برای رفع برخی از مشکلات تجار و به حداقل رساندن آن‌ها بهره برد.

استاندار خراسان رضوی صبح امروز با حضور در نقطه صفر مرزی، وضعیت توقفگاه‌های خصوصی و دولتی خودرو‌های باری، بخش بازرسی کامیون‌ها با اشعه ایکس، محوطه پایانه گمرگ، وضعیت ورود و خروج کامیون‌های باری و فعالیت سالن تجاری گمرک مرزی دوغارون را مورد بررسی قرار داد.

نظری همچنین در جریان این بازدید با برخی از بازرگانان و رانندگان ایرانی و افغانستاتی خودرو‌های حامل بار ترانزیت دیدار و گفت‌وگو کرد.  

انتهای پیام//ا. چ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.