تحلیل‌گر سیاسی نظامی عراق در گزارشی تایید کرد که با وجود نزدیک شدن به موعد خروج نظامیان آمریکا از عراق، واشنگتن تسلیحات جدید به عراق ارسال می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، «محمد الکعبی» تحلیل‌گر سیاسی نظامی عراق در گزارش امروز (یکشنبه) تایید کرد علی‌رغم نزدیک شدن به زمان توافق شده برای خروج نظامیان آمریکا از عراق، این کشور تسلیحات جدید و پیشرفته‌ای مانند سامانه «سی رام» را به سفارت خود در بغداد و پایگاه‌های نظامی‌اش در خاک عراق ارسال می‌کند.

الکعبی در ادامه افزود: اینکه آمریکا فقط ادعا می‌کند تا پایان سال جاری می‌خواهد از عراق خارج شود واضح است و ارسال تجهیزات جدید مانند سامانه دفاع هوایی «سی رام» به نیرو‌های آمریکایی دلیلی جز ماندگاری آنان در عراق نمی‌تواند داشته باشد.

او اضافه کرد: اقدامات و تحرکات جدید آمریکا در عراق به دلیل پیش‌بینی حملات (نیرو‌های مقاومت) به نظامیان و سفارت خود بعد از خارج نشدن از عراق در موعد مقرر، انجام شده است. به ویژه بعد از اینکه همه متوجه بشوند توافق (دولت) عراق با آمریکا تنها نقشه‌ای برای ساکت کردن صدا‌های مخالف بوده است، تنش‌ها افزایش خواهد یافت.

الکعبی پیشنهاد کرد در صورت خارج نشدن نظامیان اشغالگر آمریکا از خاک عراق باید درگیری مستقیم شروع شود، زیرا آمریکا آمادگی خود را برای نشانه گرفتن هرگونه حمله‌ای ابراز کرده است.

بر اساس توافق گذشته دولت عراق با دولت آمریکا نظامیان اشغالگر این کشور که به بهانه مبارزه با داعش خاک عراق را اشغال کرده و علی‎رغم تصویب قانون پارلمان عراق مبنی بر اخراج آن‌ها از این کشور، همچنان در عراق مانده‌اند، باید تا پایان سال جاری میلادی خاک این کشور را ترک کرده و تنها چند نیروی مستشاری در عراق باقی بماند.

نیرو‌های مقاومت عراق نیز پیش از این هشدار داده‌اند در صورت اخراج نشدن نظامیان آمریکایی از این کشور به درگیری مسلحانه و مستقیم روی خواهند آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار