مسئول روابط عمومی شرکت برق مریوان گفت: ۵۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در این شهرستان از متخلفان و سودجویان کشف و ضبط شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عباسی مسئول روابط عمومی شرکت برق مریوان اظهار داشت: در طول هفته گذشته و جاری همکاران شرکت برق شهرستان مریوان پس از اخذ مجوز‌های لازم و تکمیل تحقیقات خود در بازرسی ها، موفق به کشف و ضبط ۵۶ دستگاه ماینر غیرمجاز شدند.

عباسی افزود: با احتساب این تعداد ماینر غیرمجاز کشف شده تعداد ماینر‌های کشف شده از ابتدای امسال در شهرستان مریوان به بیش از ۲۲۰ مورد افزایش پیدا کرد.

او یادآور شد: ماینر‌های کشف شده به صورت غیر قانونی به شبکه سراسری برق متصل بوده و سوء استفاده برخی مشترکان از انرژی برق و اقدام به استخراج رمز ارز طی یک سال گذشته منجر به فشار قابل توجهی به تاسیسات الکتریکی منصوبه در شرکت توزیع برق شده و خسارات زیادی را به لوازم الکتریکی مشترکان وارد کرده است.

مسئول روابط عمومی شرکت برق مریوان اضافه کرد: این ماینر‌ها با مشاهده بار نامتعارف فاز‌های فیدر‌های فشار ضعیف شهری، حین بازرسی لوازم اندازه گیری و آمپراژ گیری توسط همکاران برق مریوان کشف، شناسایی و جمع آوری شد.

عباسی بار مصرفی ۵۶ فقره ماینر غیرمجاز مکشوفه را بیش از ۳۰۰ آمپر بیان کرد و گفت: این دستگاه‌ها از نوع ماینر‌های پیشرفته و کم صدا بود که داخل باکس صداگیر تعبیه شده بود.

او از استخراج کنندگان رمز ارز‌ها درخواست کرد از انشعاب برق با تعرفه مشخص (خانگی، کشاورزی، عمومی، صنعتی و تجاری) اکیدا خودداری کنند چراکه علاوه برجمع آوری و سلب امتیاز برق، جریمه سنگین و تعدیلی متناسب با میزان مصرف بر اساس نرخ‌های ابلاغ شده برای آنان اعمال خواهد شد که در ادامه موضوع با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی ضمن تشکیل پرونده نسبت به اخذ خسارت‌های مربوطه اقدام خواهد شد.

مسئول روابط عمومی شرکت برق شهرستان مریوان تاکید کرد: به کسانی که در شناسایی و گزارش مراکز دستگاه‌های غیرقانونی ارز دیجیتال این مدیریت و مجموعه شرکت توزیع برق کردستان را یاری رسانند به تناسب میزان ماینر‌های کشف شده مبالغی به صورت پاداش و در قالب کارت هدیه داده می‌شود و مطمئن باشند اطلاعات شخصی آن‌ها کاملا محرمانه و در سامانه نزد شرکت توزیع باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.