معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: جامعه هدف ۹ ماهه تا هفت ساله سیستان و بلوچستان در طرح واکسیناسیون سرخک، سرخجه و اوریون ۶۶۲ هزار نفر است که ۹۵ درصد آنان تاکنون علیه این بیماری‌ها واکسینه شده‌اند.

 سید مهدی طباطبایی  اظهارداشت: واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری‌ها به علت تردد اتباع خارجی از هشتم آبان تا پنجم آذر برای گروه سنی ۹ ماه تا هفت سال (متولدان یکم مهر۹۲ تا یکم بهمن ۹۹) در حال انجام است.

وی ادامه داد: اجرا نکردن برنامه‌های ایمن‌سازی در کشور‌های همسایه (افغانستان و پاکستان) و طغیان این بیماری‌ها در آن کشور‌ها عمده علت اجرای این طرح در سیستان و بلوچستان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد گفت: ایمن‌سازی یکی از شناخته شده‌ترین و موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است که واکسیناسیون طبق نظر سازمان جهانی بهداشت بعد از تامین آب آشامیدنی سالم از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بخش عمده موارد سرخک کشور در سیستان و بلوچستان رخ داده است، پراکندگی جمعیت، حاشیه‌نشینی، پایین بودن نسبی سطح آگاهی خانواده‌ها و ریسک مواجهه بالا به دلیل تردد اتباع بیگانه در این استان از عواملی است که باید با جدیت بیشتری واکسیناسیون سرخک را در این منطقه اجرایی کنیم.

طباطبایی اظهارداشت: ضروری است پنج درصد باقی مانده جامعه هدف نیز تا پایان هفته جاری به مراکز بهداشتی سیستان و بلوچستان مراجعه و نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

استان سیستان و بلوچستان دارای سه دانشگاه علوم پزشکی در زاهدان، ایرانشهر و زابل است که هر یک از این دانشگاه‌ها تعدادی از شهرستان‌های استان را زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار