شهروندان سیستان وبلوچستانی با واکسیناسیون به موقع، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، از موج ششم کرونا در امان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با افزایش روند واکسیناسیون در استان تاکنون بیش از ۶۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان در طرح واکسیناسیون مشارکت داشته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افراد بالای ۱۸ سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۶۰ درصد در نوبت اول و حدود ۳۴ درصد در نوبت دوم واکسن دریافت کرده اند.

طباطبایی افزود: همچنین قرار است با مشارکت جمعیت هلال احمر استان تعداد مراکز سیار واکسیناسیون در حاشیه شهر‌های استان از جمله زاهدان افزایش یابد.

وی در خصوص ایمنی گروهی در جمعیت هدف در استان گفت: ۸۰ درصد جمعیت در استان باید دو نوبت واکسن را دریافت کرده باشند تا به ایمنی گروهی دست پیدا کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین به اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون در گروه سنی ۹ ماه تا ۷ سال اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت هفت دانشگاه علوم پزشکی جنوب شرق کشور تا بیستم آبان ماه در حال اجراست.

طباطبایی با اشاره به اینکه از جمعیت هدف ۳۰۵ هزار کودک در استان تاکنون ۴۶ هزار کودک واکسن تکمیلی دریافت کرده اند افزود: از همه والدین و خانواده‌ها می‌خواهیم که به مراکز جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی برای واکسن تکمیلی مراجعه کنند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.