رئیس دومای ایالتی روسیه گفت تصمیم گیری در خصوص اینکه چه کسی رئیس جمهور روسیه خواهد شد، بر عهده کنگره آمریکا نیست.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای ایالتی روسیه امروز (شنبه) در کانال تلگرامی خود نوشت: ابتکار نمایندگان کنگره آمریکا برای پایان دادن به رسمیت شناختن ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه نشان می‌دهد که شهروندان این کشور در سال ۲۰۱۸ انتخاب درستی انجام داده‌اند و تصمیم گیری در باره اینکه چه کسی رئیس جمهور روسیه خواهد شد، بر عهده کنگره آمریکا نیست. 

رئیس دومای ایالتی روسیه افزود: اولا ما در انتخابات آمریکا دخالت نمی‌کنیم و آنها هم نباید در انتخابات ما دخالت کنند. ثانیا، تصمیم گیری در خصوص اینکه چه کسی می‌تواند و چه کسی نمی‌تواند رئیس جمهور کشور ما باشد، به عهده نمایندگان کنگره آمریکا نیست. شهروندان فدراسیون روسیه در این باره تصمیم خواهند گرفت.

وی گفت: پیش‌نویس قطعنامه‌ای که برای پایان به رسمیت شناختن پوتین به عنوان رئیس‌جمهور در آمریکا پیشنهاد می‌شود، «بهترین ارزیابی از سلامت راه و انتخاب درستی» است که  از سوی شهروندان روسیه هنگام انتخاب پوتین به عنوان رئیس‌جمهور انجام شده است. چنین ابتکاری باز هم نشان می‌دهد که واشنگتن نمی خواهد مسکو را قوی ببیند. آن‌ها هر کاری می‌کنند تا ما را تضعیف  و سپس نابود کنند و برای این منظور، نیاز به تغییر دارند شخص قدرتمند روسیه را نشانه بروند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه آن‌هایی که امروز این قطعنامه‌ها را تصویب کردند، دیروز از آمدن [میخائیل] گورباچف خوشحال شدند،  [بوریس] یلتسین را تحسین کردند که هیچ کدام به هیچ وجه در جهت منافع ملی آمریکا نبودند. واشنگتن به یک وعده بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی عمل نکرده است. ناتو به جای کم، صلح، دوستی و سرمایه گذاری با تحریم و محاصره  به مرز‌های ما نزدیک شد.

پیش از این، استیو کوهن، نماینده کنگره آمریکا (دموکرات، تنسی) و جو ویلسون (جمهوری‌خواه، کارولینای جنوبی) دو عضو کنگره آمریکا طرحی را ارائه داده اند که طبق آن به رسمیت شناختن ولادیمیر پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور روسیه پس از سال ۲۰۲۴ از سوی واشنگتن پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
پ به کی ربط داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
جالبیش اینجاست که آمریکا بقیه رو به اتهام دخالت تو انتخابات آمریکا تحریم میکنه
آخرین اخبار