سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که کنگره آمریکا به جای تلاش برای مداخله در امور داخلی روسیه، باید مراقب اوضاع کشور خود باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در واشنگتن، امروز (جمعه)، تلاش برخی از قانونگذاران آمریکایی را برای دخالت در امور روسیه محکوم و اعلام کرد که کنگره آمریکا به جای تلاش برای مداخله در امور داخلی روسیه، باید مراقب اوضاع کشور خود باشند.

سفارت روسیه در حساب کاربری رسمی توییتر خود نوشت: «تلاش برخی از قانونگذاران ایالات متحده برای استفاده از روسیه هراسی برای خوب نشان دادن خود محکوم به شکست است. این اقدامات تأثیر منفی در روابط دوجانبه خواهد داشت.»

در ادامه توییت این سفارت آمده است: «زمان آن فرارسیده است که قانونگذاران آمریکایی به جای تلاش برای مداخله در امور داخلی روسیه، به اوضاع داخلی کشور خودشان رسیدگی کنند.»

دیمیتری پسکوف، سخنگی ریاست‌جمهوری روسیه نیز در واکنش به اقدام اخیر قانونگذارن آمریکایی گفته بود که این نه تنها برای روسیه بلکه برای همه کشور‌های جهان نیز مدرک محکمی است که نشان می‌دهد آمریکا رسماً در امور داخلی سایر کشور‌ها مداخله می‌کند.

پیش از این، استیو کوهن، رئیس مشترک کمیسیون امنیت و همکاری در اروپا، که بیشتر به کمیسیون هلسینکی معروف است، به همراه جو ویلسون از کارولینای جنوبی، طرحی را به کنگره ارائه کردند که بر اساس آن به رسمیت شناختن ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس‌جمهور روسیه پس از ۷ مه ۲۰۲۴ پایان داده می‌شود.

پیش از این در روسیه طرحی تصویب شده بود که ریاست‌جمهوری پوتین  را تا سال ۲۰۳۶را تضمین کرده بود. به گفته کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، در همه‌پرسی که تابستان گذشته برگزار شد، بیش از ۷۷ درصد از مردم روسیه که شرکت کردند به این اصلاحات قانون اساسی رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار