با معرفی برترین ها،

جشنواره تئاتر استان همدان به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان همدان با قدردانی از برترین‌ها برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،در این آیین، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان ضمن ارج نهادن به تلاش هنرمندان استان در زنده نگه داشتن هنر تئاتر در شرایط سخت کرونایی گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی ما با هنر عجین شده و جایگاه هنرمندان در تاریخ کهن ایران زمین همواره والا و برتر بوده است.

او افزود: کار هنرمندان احیای ارزش‌های ملی و ارتقای فرهنگ کشور است، زیرا که آن‌ها با زبانی شیرین و گویا می‌توانند ارزش‌ها را به نسل‌های دیگر انتقال دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان هم در این مراسم گفت: فرهنگ پایه و اساس فرهنگ جامعه ماست و هنر و تئاتر از ارکانی است که با فرهنگ ساز‌ی تأثیر بسزایی در جامعه دارند.

مهدی باب الحوائجی افزود: ما در کنار هنرمندان هستیم و انتظار داریم برای تعالی افراد جامعه و تربیت نسل‌هایی کوشا بیش از گذشته تلاش کنند.

او تأکید کرد: تئاتر فرهنگ‌ساز است، البته تئاتری که فزاینده بوده و حرف برای گفتن داشته باشد، نه اینکه تنها اوقات فراغت باشد.

این مسئول، تئاتر همدان را ریشه دار و دارای حرف‌های بسیار در زندگی اجتماعی دانست و خواستار اهتمام هنرمندان برای ارتقای این جایگاه شد.

در این جشنواره ۲۰ اثر نمایشی به صحنه آمدند که در پایان و در بخش خانواده، نمایش شب عید به کارگردانی سعید باغبانی و در بخش دفاع مقدس نمایش گمگشته به کارگردانی محمدرضا باباخانی جایزه دریافت کردند.

تماشاگران هم نمایش شب عید سعید باغبانی را منتخب خود اعلام کردند.

گروه داوران شامل محمود فرهنگ، احمد بیگلریان و سهراب نیک فرجاد با بررسی و داوری ۷ اثر نمایشی اعلام کردند در بخش موسیقی و آهنگسازی، موسیقی نمایش‌های بی وقفه یاغی، محمد نیکومنش و نمایش شب عید مرتضی بختیاری به ترتیب رتبه اول ودوم را کسب کردند، داوران در این بخش نفر سومی را مدنظر قرار ندادند.


در بخش طراحی صحنه نیز نمایش بی وقفه یاغی و آقای مهدی حبیبی جایزه گرفت.

از بازیگران خردسال مهرسا ملیحی و عسل موسوی هم برای بازی در نمایش شب عید قدردانی شد.

مهیا جباری، نرگس خاکسار و نعیمه حامیان نیز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بازیگران زن را بدست آوردند.

سعید باغبانی بخاطر بازی در نمایش شب عید و سیدمهرداد کاووسی حسینی برای بازی در نمایش مرغ باغ هپروت اول و دوم شدند، امیرحسین فاطمی برای بازی در نمایش مزخرفات و احمد جلیلوند بخاطر بازی در نمایش شب عید مشترکا سوم شدند.

در این مراسم همچنین، لوح یادبودی به خانواده‌های مرحوم علی اصغر هندی و مرحوم اسماعیل طاهری پیشکسوت تئاتر استان اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار