مهران فاطمی گفت: با کوچکترین معضلی، تاب آوری آبی استان به کمتر از ۲۴ ساعت می‌رسد، بنابراین در خواست ما این است که مجلس شورای اسلامی منادی فریاد العطش استان یزد باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد در نشست جمع بندی مصوبات سفر دکتر علی نیکزاد؛ نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یزد، از انجام این سفر و بررسی مسائل حوزه انتخابیه شهرستان‌های تفت و میبد قدردانی کرد و گفت: سفر‌های نظارتی نمایندگان مجلس به مناطق مختلف کشور اقدام مورد تائید رهبر معظم انقلاب و حرکتی انقلابی، مردمی و ارزنده است که رضایت حضرت حق و مردم را به دنبال خواهد داشت.

او در ادامه به گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان یزد در بخش‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: یزد دومین استان معدنی، چهارمین استان صنعتی و قطب تولید کاشی و سرامیک کشور است.

استاندار یزد با بیان اینکه یزد تنها شهر تاریخی ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو است، خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و ۲۰۰ هکتار، بافت تاریخی بهم پیوسته در استان یزد وجود دارد، همچنین این استان بیش از ۱۵۰۰ اثر تاریخی ثبت شده و قریب به ۲۰۰ هزار اثر ملموس و ناملموس ثبت نشده دارد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش کمبود آب را بزرگترین مسئله و چالش استان یزد عنوان کرد و گفت: شرایط این استان به لحاظ منابع آبی واقعا شکننده است و خشکسالی‌های متمادی مدیریت بر این عرصه را سخت کرده است.

او با بیان اینکه مردم استان یزد مردمانی نجیبی بوده و تاکنون شرایط موجود را درک و تحمل کرده اند، خاطرنشان کرد: با این وجود، این تاب آوری در آستانه شکستن است و با کوچکترین معضلی، تاب آوری آبی استان به کمتر از ۲۴ ساعت می‌رسد، لذا در خواست ما این است که مجلس شورای اسلامی این مسئله مهم استان یزد را در دستور کار قرار دهد و منادی فریاد العطش استان یزد باشد و استان یزد را در اجرای پروژه‌های آب در حوزه‌های تولید منابع آبی و مدیریت مصرف آب و سازگاری با کم آبی مساعدت کند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.