کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق در خصوص خارج نشدن نظامیان آمریکا از عراق در تاریخ مقرر هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای در خصوص خارج نشدن نظامیان آمریکایی در تاریخ مقرر هشدار داده و گفت: ما از نزدیک میزان پایبندی به مفاد آنچه گفت‌و‌گوی راهبردی خوانده شد را زیر نظر داشتیم البته ما به جدیت اشغالگران و تعهداتشان به عنوان یکی از طرف‌های آن اعتماد نداشتیم.

این کمیته در ادامه افزود: ما با خود عهد بستیم که به مذاکره‌کننده عراقی برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از خاک پاکمان با استفاده از شیوه‌های دیپلماتیک زمان دهیم، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج ندیده‌ایم. این علی رغم آن است که تا پایان سال جاری میلادی تنها چهل و دو روز فاصله داریم. ما شاهد بودیم که اشغالگران آمریکایی گستاخ شمار نیرو‌ها و تجهیزاتشان در پایگاه‌های مستقر در عراق را افزایش داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: حتی هم‌اکنون نیز به بهانه درخواست بغداد اظهاراتی رسمی و نیمه‌رسمی از برخی مقامات ایالات شر آمریکا درباره قصد عدم خروج از کشور می‌شنویم. در عین حال هیچ واکنش یا تکذیبیه‌ای از جانب دولت عراق درباره این اظهارات احمقانه ندیده‌ایم.

در پایان بیانیه گروه‌های مقاومت عراق آمده است: به تازگی اظهاراتی درباره سلاح مقاومت مطرح شده است. تأکید می‌کنیم که این سلاح مقاومت پس از پایان مهلت داده‌ شده برای تکه‌تکه کردن اشغالگران استفاده خواهد شد. مشروع بودن مقاومت از دستاورد‌های شهید «سید محمد باقر صدر» است که اشغالگران را ذلیل و استکبار را خوار کرد. سلاح مقاومت همواره سر اشغالگران را نشانه خواهد گرفت.

بر اساس سخنان منتشر شده از مقامات کاخ سفید «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز بر این باور است که برای نگه داشتن منطقه در دست این کشور باید ده‌ها هزار نفر از سربازان آن در پایگاه‌های نظامی آمریکا علی الخصوص در عراق و سوریه باقی بمانند. این در حالی است که پیشتر واشنگتن با بغداد توافق کرده بود که بعد از اتمام سال ۲۰۲۱ میلادی تنها مستشاران نظامی آمریکا در عراق خواهند ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار