سرهنگ حسینی گفت: دستگاه‌های مسئول زیرساخت‌های توسعه حمل و نقل عمومی که کارکردی موثر در کاهش آلودگی هوا دارد را فراهم کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح تشدید کنترل خودرو‌های آلاینده و دودزای فاقد معاینه فنی در این استان گفت: لازم است علاوه بر اخذ تدابیر لازم در باره­ معاینه فنی خودرو‌ها، دستگاه‌های مسئول زیرساخت‌های توسعه سیستم حمل و نقل عمومی که کارکردی موثر در کاهش آلودگی هوا دارد را فراهم کنند.

سرهنگ حسینی با اشاره به افزایش نظارت و کنترل خودرو‌های آلاینده و دودزای فاقد معاینه فنی و توقیف این خودرو‌ها برخورد با خودرو‌های فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی را از وظایف ذاتی پلیس راهور دانست.

او از تمامی شهروندان خواست تا نسبت به بررسی به هنگام خودرو‌های خود و مراجعه به مراکز معاینه فنی اقدام کنند تا با مشارکت همگانی تمامی افراد جامعه، بتوانیم سهم خودرو‌ها را در آلودگی هوا به کمترین حد ممکن برسد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی بیان کرد: پلیس بدون هیچ گونه اغماض و چشم پوشی، با تمامی خودرو‌های فاقد معاینه فنی و معیوب در سطح استان مرکزی در چارچوب قانون بر خورد خواهد کرد و خودرو‌های معیوب و دود زا تا هنگام رفع عیب کامل اجازه تردد نخواهند داشت.

او ادامه داد: وسایل نقلیه غیر استاندارد، از مهمترین منابع تولید کننده گاز‌های آلاینده هوا در جهان هستند و مهار این آلایندگی نیاز بههمت و تلاش تمامی شهروندان و سازمان‌های دولتی دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
این همه اتوبوس از رده خارج از تهران رو وارد اراک کردید کسی هم جرات نداره حرف بزنه . کف بعضی اتوبوس ها به حدی پوسیده است که میتونی زمین خیابون رو زیر صندلی های داخل اتوبوس ببینی . الان اتوبوس ها و ... رو درست نمیکنن میرن سراغ چهارتا مسافرکش بیچاره که از زور نداری دارن مسافرکشی می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
شما ایرالکو و آلومینیوم سازی اراک رو درست کنید مشکلات حل میشن . بیخودی مردم رو به بدبختی مجدد نکشونید .