رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان مدعی شد ریاض باید در راستای آنچه حمایت از خود در برابر ایران نامید، باید بمب هسته‌ای داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی و سفیر اسبق این کشور در آمریکا شب گذشته (پنج‌شنبه) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ریاض باید برای دفاع از خود در برابر ایران هر آنچه لازم است، انجام دهد.

او در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ام‌اس ان‌بی‌سی» درباره تلاش ریاض برای دست‌یابی به بمب هسته‌ای سخن گفت.

الفیصل با اتهام زنی علیه برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد: «پیشتر هم آشکارا گفتم که ما حتما باید هر آنچه لازم است، انجام دهیم از جمله توسعه یک بمب هسته‌ای تا از خودمان در برابر احتمال ایران هسته‌ای دفاع کنیم.»

او افزود: «من در دولت مشغول به کار نیستم تا بگویم دولت در خصوص این پرونده چه خواهد کرد؛ اما این نظر شخصی من است.»

اظهارات این مقام سابق سعودی در حالی مطرح می‌شود که در نوامبر سال ۲۰۱۷ عربستان اعلام کرد که به دنبال ساخت دو رآکتور بزرگ است و کشور‌های روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و کره جنوبی طرح‌های خود را برای ریاض ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اگر عربستان بمب اتم بسازد ما هیچ ترسی نداریم چرا که ما بمبی داریم که از تمام بمب ها قوی تر است و ان چیزی نیست جز ایمان و توکل بر خدا
United Arab Emirates
علی
۲۲:۲۲ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
ماهم باید داشته باشیم .توکل جای خودش .بمب هم نیازه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۲۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بمب هسته ایی توی سرت بخوره مردک فاشیست سوسمارخور روانپریش آخر عاقبت شما آل سعودی نکبتهای خائنین جنایتکار همان آخر عاقبت شر رژیم جعلی صهیونیستی در جهان اسلام ناب محمدی ص است . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
همه باید بمب اتمی داشته باشن غیر از ما
آخرین اخبار