مجهزترین آزمایشگاه تخصصی محیط زیست در شهر بازرگان افتتاح شد

نخستین و مجهزترین آزمایشگاه تخصصی محیط زیست شمال آذربایجان غربی امروز /پنجشنبه/ با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهر بازرگان به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آیین افتتاح این مرکز آزمایشگاهی، گفت: پیش از این مراجعان برای بهره مندی از خدمات آزمایشگاهی تخصصی در این حوزه با طی مسیر‌های طولانی به مرکز آذربایجان غربی مراجعه می‌کردند که با بهره برداری از این آزمایشگاه، کلیه خدمات در این حوزه تخصصی در منطقه ارائه می‌شود.

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: رونق روز افزون حوزه صنعت و کشاورزی در این منطقه و فعالیت ۱۲۷ واحد صنعتی، ۲۵ واحد معدنی و ۱۸۰ شرکت کشاورزی، ضرورت بهره گیری از اینگونه خدمات آزمایشگاهی را دو چندان می‌کند.

وی، شهر بازرگان را مرکز ترانزیت روزانه بیش از ۸۵۰ دستگاه کامیون عنوان کرد و افزود: با ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های مختلف عمرانی، خدماتی، تخصصی و گشایش‌های اقتصادی شاهد افزایش توسعه تجارت و ترانزیت بین المللی منطقه از ظرفیت جهش در ابعاد مختلف اقتصادی خود بهره‌مند خواهد شد.

مدیر آزمایشگاه مهام زیست آزما نیز در این آیین، اظهار داشت: سنجش آلاینده‌های فیزیکی و شیمیایی، آب و پساب، آلاینده‌های خاک، آلاینده‌های بیولوژی، هوا، صدا و خدمات آزمایشگاهی آب و خاک مرتبط با جهاد کشاورزی از این پس در این مرکز ارائه می‌شود.

سحر حسینعلیزاده در ادامه با بیان اینکه در این آزمایشگاه گواهی ISO و CE نیز ارائه می‌شود، افزود: در فاز اول این مرکز برای ۲۴ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است که با توسعه تجهیزات و بخش‌های مختلف، اشتغالزایی آن به چند برابر افزایش خواهد یافت.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشور‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد.

بازرگان از بخش‌های شهرستان ماکو در داخل منطقه آزاد ماکو واقع شده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.