مدیر امور منابع آب اورامانات گفت:یک حلقه چاه نیمه عمیق غیرمجاز در محدوده مطالعاتی دشت روانسر - سنجابی و در ضلع شمال شرقی شهر روانسر مسدود شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابوب ذائبی مدیر امور منابع آب اورامانات افزود: این حلقه چاه در اراضی کشاورزی منطقه صالح آباد برای تامین آب جهت آبیاری صیفی جات حفر شده بود که پرسنل گشت و بازرسی صیانت از دشت‌ها، پس از اخذ دستور مرجع قضایی و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به انسداد چاه اقدام کردند.

مدیر امور منابع آب شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی ادامه داد: یک حلقه چا نیمه عمیق غیرمجاز دیگر در روستای کانی کچکینه روانسر که در محدوده مطالعاتی دشت روانسر – سنجابی بود، نیز در مدت گذشته از سال جاری مسدود شده بود.

ذائبی اظهار داشت: در همین مدت با پیگیری امور آب، دستور مرجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی چهار حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان جوانرود و ۲ حلقه نیز در شهرستان پاوه مسدود و مسلوب المنفعه شدند.

او بیان داشت: بر اساس اجرای طرح احیا و تعادل بخشی و جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز و بی رویه از منابع آب در دشت‌های استان کرمانشاه، برخورد با متخلفین و برداشت کنندگان غیر مجاز، بر اساس قانون ادامه خواهد داشت و موظف هستیم از این نعمت الهی و سرمایه ارزشمند حفاظت و صیانت کنیم.

مدیر امور منابع آب اورامانات ادامه داد: ۲ تیم گشت و بازرسی در شهرستان روانسر فعال است و به طور مستمر در دشت روانسر - سنجانی نظارت دارند، چون وضعیت آب زیرزمینی این دشت به دلیل بهره‌برداری‌های بی رویه کشاورزان بحرانی و ممنوعه شده است.

او تاکید کرد: در برداشت آب از دشت روانسر- سنجابی بویژه در بخش مصارف کشاورزی باید مدیریت همه جانبه بخصوص با مشارکت تشکل‌های بهره بردار و بهره برداران قانونمند اعمال شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.