رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از سفر موزه بینالمللی سیارفرهنگ و صلح خبر به سیرالئون داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا پهلوان مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: موزه بین‌المللی سیار سفیران فرهنگ و صلح که دارای مجوز رسمی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نام سوسن نیکذات و تنها موزه سیار کشور است که علاوه بر سفر‌های داخلی به بسیاری از کشور‌های دنیا سفر کرده است و پیام صلح و دوستی را به کشور‌های مختلف رسانده و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورده است.

او افزود:این سفر با هدف آموزش صنایع دستی به هنرمندان، مدرسان دانشگاه هنرسیرالیون، هم‌چنین برای زنان و مردان این کشور به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این مدت سه نفر از بانوان استاد هنرمند صنایع دستی مشهد ۳ تا ۵ کلاس و کارگاه آموزشی با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی برگزار خواهند کرد.

پهلوان با بیان این‌که نمایشگاه و کارگاه صنایع‌دستی با حضور سفیر ایران و وزیر فرهنگ سیرالئون از ۲۵ آبان‌ماه افتتاح شده است، بیان کرد:این نمایشگاه از آثار هنرمندان مشهدی شامل سفالگری، زیورآلات رودوزی و دوخت‌های سنتی و عروسک‌سازی برپا شده است.

او تصریح کرد: آموزش به علاقه‌مندان صنایع دستی و رونمایی از تمبر مشترک دو کشور از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.
سیرالئون از کشور‌های غرب آفریقاست که بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت دارد و دارای کوهستان، منابع و معادن فراوانی است و از آب و هوای گرم و استوایی برخوردار است، این کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

انتهای پیام//ف. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.