مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: هنر میناکاری و نقاشی روی سفال به همت هنرمندان گلبهار احیا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد طاهریان مقدم مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: هنر میناکاری و نقاشی روی سفال که در گلبهار منسوخ شده بود با تلاش هنرمندان و دست‌اندرکاران این رشته از انقراض نجات یافت و به چرخه تولید محدود بازگردانده شد.

او افزود: این رشته هنری، شاخه‌ای در صنعت سفالگری سنتی ایرانی محسوب می‌شود که توسط هنرمندان چیره دست شهرستان احیا و آموزش داده می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: سفالگری رشته‌ای از صنعت است که قدمت آن به اعصار اولیه زندگی بشر باز می‌گردد و در محوطه‌های تاریخی شهرستان تازه تاسیس گلبهار نیز سفالینه‌های هنری دارای قدمت تاریخی در هزاره‌های اول تا چهارم قبل از میلاد به دست آمده است.


بیشتر بخوانید


طاهریان با تشریح تلاش‌های این اداره در احیای برخی رشته‌های هنر‌های دستی بیان کرد: کار گروه اشتغال شهرستان از سال ۹۶ تاکنون با شناسایی هنرمندان، چهار رشته صنایع‌دستی شامل فرت‌بافی، زیورآلات، چرم و سرمه‌دوزی را در این شهرستان احیا و بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت کرده است؛ هم‌اکنون بیش از۱۵۰ هنرمند صنایع دستی شناخته شده در این زمینه در شهرستان گلبهار فعالیت دارند.

او تصریح کرد: راهنمایی هنرمندان برای حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌های هنری در داخل و خارج از کشور بخش دیگری از تلاش‌های این اداره در راستای حمایت از احیای این هنر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.