معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد که سامانه بارشی از شنبه تا دوشنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زهرا راستگو معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی شنبه ۲۹ آبان وارد استان می‌شود و تا دوشنبه اول آذر فعال خواهد بود. در این مدت شاهد بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق، و وزش تندباد خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه وقوع ناپایداری‌های جوی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط شدت بیشتری دارد، افزود: در زمان فعالیت سامانه احتمال وقوع صاعقه، وزش تندباد و احتمال شکستن درختان (یکشنبه و دوشنبه)، آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و احتمال جاری شدن سیلاب‌های موقتی در رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

معاون اداره کل هواشناسی بوشهر بر پرهیز از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، خودداری از صعود به ارتفاعات و چاره‌اندیشی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش تندباد و آبگرفتگی معابر تاکید کرد.


بیشتر بخوانید


راستگو همچنین با اشاره به وزش باد شدید تا بسیار شدید و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس از بعدازظهر شنبه تا  پایان دوشنبه، عنوان کرد: در این مدت وزش باد شدید تا بسیار شدید (بیشتر با جهت جنوب شرقی و گاهی شمال شرقی) باعث  مواج شدن خلیج فارس خواهد شد.

او توصیه کرد در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی (به سازه‌های دریایی و ساحلی) اندیشیده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.