معاون اداره کل هواشناسی بوشهر اعلام کرد: با خروج سامانه بارشی، وزش باد شمالی آغاز می‌شود و ضمن کاهش دما دریا مواج خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زهرا راستگو معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر به خبرنگار ما گفت: پیرو صدور هشدار‌های جوی و دریایی هواشناسی (سطح نارنجی)، فعالیت سامانه بارشی صبح امروز در شمال استان آغاز شد و به دنبال فعال شدن توده‌های بارشی تندری قدرتمند، رگبار شدید باران، رعد و برق، ریزش تگرگ و وزش باد شدید صبح امروز ابتدا شهرستان دیلم و سپس به‌تدریج شهرستان‌های گناوه، دشتستان و با شدت کمتر بخش‌هایی از شهرستان‌های بوشهر و تنگستان را در بر گرفت.

او افزود: فعالیت این سامانه ساعاتی پیش در استان پایان یافت و با خروج آن از استان و شروع وزش جریان‌های شمالی انتظار داریم دمای هوا در استان به‌ویژه در نیمه شمالی استان از امشب کاهش یابد و این کاهش دما شنبه و یکشنبه محسوس‌تر خواهد بود.

معاون اداره کل هواشناسی بوشهر ادامه داد: امشب و صبح فردا، به‌ویژه در نقاطی که امروز بارندگی رخ داده است(نیمه شمالی استان)، پدیده مه و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید


راستگو بیان کرد: از ظهر فردا (شنبه ۲۲ آبان) تا اواخر وقت یکشنبه (۲۳ آبان) به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی، سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان (بوشهرتا عسلویه) مواج خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.